Lediga tjänster på Insight Events Sweden

Insight Events Sweden AB behöver förstärkning till databasen! De nya GDPR reglerna innebär delvis nya rutiner i och med utökat integritetsskydd för personuppgifter, vilket gör att vi söker dig som är:

Noggrann, effektiv och som har lätt att sätta dig in i system. Du kanske studerar på universitetet eller söker det perfekta ingångsjobbet åren efter examen?

Som databasadministratör är ditt uppdrag att ta hand om och vårda företagets marknadsdatabas som dels består av tusentals befintliga kunder och dels blivande kontakter. Ditt jobb innebär att du dels stämmer av vår befintliga kunddatabas samt får den att växa genom att bygga nya kontakt och företagsuppgifter med deras samtycke. Detta görs bland annat via mail och telefon. I tillägg kan andra uppgifter tillkomma i rollen, såsom att tex registrera våra eventdeltagare.

Då vi i första hand arbetar med CRM och Direktmarknadsföring för att marknadsföra våra konferenser och kurser är databasen Insight Events hjärta och grunden till företagets framgång.

Om Insight Events: Vi genomför årligen närmare 100 konferenser och kurser inom en rad olika sektorer. Våra tusentals deltagare är beslutsfattare från både näringslivet och den offentliga sektorn. Vi ser ljust på framtiden och är ett företag i tillväxt. Företaget ingår i den franska koncernen Comexposium vilket ger en internationell känsla och en bra finansiell grund att stå på. På Insight Events ryms många roller! Bland annat databasadministratörer, projektledare, säljare, projektkoordinatorer, marknadsförare mfl. Tillsammans jobbar vi mot samma mål: Att skapa, organisera och skapa de bästa mässorna, konferenserna och kurserna för våra kunder.

Vi är drivna, ambitiösa och gillar högt tempo, är du också det – rekommenderar vi dig att söka tjänsten!

Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler mitt på Fridhemsplan!

Skicka in din ansökan till:
Daniel Björnson
Daniel.bjornson@insightevents.se

Vi söker en PROJEKTLEDARE som kompletterar vårt härliga team!

Du som tagit dig hit vet med största sannolikhet redan att vi kastat loss och numera heter Insight Events Sweden . Vi gör årligen hundratals event inom svenskt och nordiskt näringsliv och erbjuder affärsinriktad utbildning och events under en rad starka varumärken med tusentals nöjda och lojala kunder inom både privat och offentlig verksamhet. Inom företaget ryms många roller och arbetsuppgifter. Det vi har gemensamt är att vi är drivna, ambitiösa och strävar mot samma mål- att organisera och skapa de bästa mässorna, konferenserna och kurserna för våra kunder.

Du kommer trivas hos som projektledare om du:
Förutom att vara ambitiös tänker stort och logiskt och stimuleras av stora kontaktnät, har förmåga att lyssna och analysera komplex information för att se faktiska och framtida behov och engagera ledande personer i olika organisationer.

Rollen:
Som projektledare har du uppgiften att skapa nischade konferenser och kurser för det privata näringslivet, främst inom finans och försäkring, varför vi ser det som ett måste att du intresserar dig och har förståelse för området! Att ämnesgenerera nya idéer, genom grundlig research, som senare blir en kurs eller konferens är en stor del av din roll.

Som projektledare blir du ansvarig för hela idén till genomförandet av eventet. Förutom att identifiera kommersiellt gångbara ämnen och ta fram programinnehåll som bygger på genomgripande kvalitativ och kvantitativ research från olika målgrupper, ingår också att skapa content för sociala medier samt att kontakta och nätverka med branschexperter och anlita föreläsare.

För att garantera att den information vi tillhandahåller håller högsta klass jobbar du nära målgrupperna och har daglig kontakt med olika branscher för att läsa av trender och förändringar på marknaden. Du skapar nätverk och kontakter inom ditt affärsområde och samarbetar med särskilt initierade experter inom olika områden för att tillsammans med dem värdera potentialen av det material du får fram via din research.

Du har eftergymnasial utbildning från t ex högskola, universitet eller YH – företrädesvis inom ekonomi.

Som projektledare hos oss är du del av ett större team vilka bland andra innefattar marknadsförare, säljare och administratör, men du jobbar till stor del självständigt. Tempot är tidvis högt varför vi hoppas på att du är en person som är engagerad och drivs av energi och höga mål.
Förmåga att snabbt sätta dig in i olika områden kommer ge dig en stor fördel, liksom att du med lätthet kan sortera och strukturera arbete för att få fram relevant och kommersiellt content till produkterna och för de olika kanalerna.

Du talar och skriver svenska och engelska flytande och har goda kunskaper i Office-paketet.

Insight Events är ett välrenommerat företag specialiserat på nischade konferenser och kurser för näringliv och offentlig sektor. Vi ligger i hjärtat av Stockholm nära kollektivtrafik och andra bekvämligheter.

Du kommer ingå i ett härligt team och i en trevlig miljö!  Förutom fast lön erbjuds även pension, friskvårdsbidrag och möjlighet till god provision!

Låter det intressant eller har du frågor? Mejla cv och kontaktuppgifter till: Josefine.lindblad@insightevents.se

Vi söker en KEY ACCOUNT MANAGER

About you
Are you an efficient and motivated sales/business development executive/manager with a proven track record of success and competency in selling sponsorship or exhibition packages within the conference and events market? Are you looking to work for a leading event organizer responsible for number of leading event brands in Sweden with the opportunity to help further expand the business? Work on an established and expanding portfolio of events designed for corporate and public sector/governmental executives and leaders.

About the role
The suitable candidate will:

  • Have gained at least 2 -3 years in sponsorship sales and be looking to continue your sales career in the conference industry
  • Have a proven track record of performance in B2B sponsorship sales, primarily through selling over the telephone and some experience in selling face to face
  • The ability to communicate with both national and international companies you will have Fluency in both spoken and written Swedish & English languages.
  • As a competent seller you will have the ability to hunt and obtain new business clients as well as manage existing clients both before, during and after each event.
  • You will be a strong self motivator with an ability to be able to learn quickly and understand the client value chain for each event in industries including Technology, Medical, industry, financial services.
  • Display the ability to sell in a consultative manner and identify the relevant needs and requirements for each customer • You will be confident writing personalized business sales proposals for client.
  • Have ability to understand and assess client business needs and be able to develop creative solutions to meet their needs
  • Excellent interpersonal, organisational, time management and communication skills
  • You will be used to working to targets, deadlines and work as part of a larger sales team

About us
Insight events annually perform close to one hundred hundred fairs, conferences and courses in the Swedish market. Our thousands of participants are decision makers from both the private and public sectors. The goal is to give our participants new and developing knowledge with the most well-known experts in their respective areas. Our products and services also offer the opportunity to personally meet potential customers and connect new business contacts.

We are located in Stockholm.

Application
Send your application and CV (in Swedish or English) to sales manager Roland Behrendt roland.behrendt@insightevents.se

Insight events genomför årligen närmare hundra mässor, konferenser, kurser och utbildningar på den svenska marknaden. Våra tusentals deltagare är beslutsfattare från både privata näringslivet och offentlig sektor. Målsättningen är att ge våra deltagare ny och utvecklande kunskap med de mest kända experterna inom respektive område. Våra produkter erbjuder också möjlighet att personligen möta potentiella kunder och knyta nya affärskontakter.

Vi söker en talangfull CRM

Har du precis avslutat, eller är mycket snart på väg att sluta din utbildning inom området marketing, service management eller kommunikation och har en fallenhet för relationer, service management och marknadskommunikation på en kommersiell arena?

Då kan detta vara en unik möjlighet att få spela en viktig roll som CRM på Insight Events tillväxtresa, där förutom våra deltagare också sponsorer och utställare kommer i första rummet.

Om rollen:

Som CRM tillhör du både marketing och sales avdelningen. Efter vår sponsorshipavdelning träffat ett avtal med sponsor är du ansvarig för all fortsatt kontakt rörande VIP- deltagare, Matchning av kunder- sponsorer, liksom administrationen av denna inför, under eventet och efter. Du ansvarar också i samråd med marknadsavdelningen också för framtagande av signage på plats och är ytterst ansvarig för beställning av säljrelaterad print och tryck on site.

Rollen innebär också:

Som CRM är du den naturliga kontaktpersonen efter avtalet signats, du är ansvarig att underhålla och utveckla goda relationer med våra sponsorpartners, genom att hålla kontakt, tillgodose önskemål, lyssna in behov, samt få in affärsinformation enligt kontrakt och enligt deadlines.

Kontakta och bjuda in VIP personer som sponsorpartners valt ut för eventet. Som CRM säkerställer du deras deltagande

Få in, skapa, kuratera och anpassa content från våra  sponsorer att använda i marknadskommunikationen före, under och efter det specifika eventet.

Göra content inlägg, posta i våra sociala kanaler och digitalt, samt vid behov i html. Vi använder APSIS.

Insight Events är ett välrenommerat företag specialiserat på nischade konferenser och kurser för näringsliv och offentlig sektor. Vi ligger i hjärtat av Stockholm nära kollektivtrafik och andra bekvämligheter.

Du kommer ingå i flera härliga team i en trevlig miljö! Förutom fast lön erbjuds även pension, friskvårdsbidrag och möjlighet till provision.

Verkar detta intressant och du vill veta mer? Mejla mig din CV och en kort motivering varför du tror att du är rätt för rollen.

Josefine.lindblad@insightevents.se

Insight Event Sweden gör årligen ca 100 event inom svenskt och nordiskt näringsliv och erbjuder affärsinriktad utbildning och event via främst konferenser, kurser, och seminarier under en rad starka varumärken med tusentals nöjda och lojala kunder. Inom företaget ryms många roller och arbetsuppgifter. Det vi har gemensamt är att vi är drivna, ambitiösa och strävar mot samma mål- att organisera och skapa de bästa mässorna, konferenserna och kurserna för våra kunder.

Vi söker en marknadsförare till vårt trevliga marknadsteam!

Vi söker en ny trevlig, kunnig och digitalt bevandrad kollega som kan axla rollen som operativ marknadsförare. Som marknadsförare av konferenser och kurser är tempot högt, arbetsuppgifterna många och ansvaret stort.

Du kommer bland annat ägna tid åt urval och segmentering i vårt nya CRM-system, men också i externa databaser, undersöka och analysera målgrupper, hitta potentiella samarbetspartners och kanaler att kommunicera i, göra marknadsplan för dina events och upprätta budget, bedöma lönsamhet och upprätta åtgärdsplaner, dra slutsatser kring fortsatta aktiviteter och dess inriktning.

Allt högre krav ställs på digitalt, liksom att generera relevant content varför vi gärna ser att du är en duktig kommunikatör och skribent, samt har vana att både publicera det och följa upp och mäta det i olika kanaler.

I rollen kommer du jobba nära de olika avdelningarna: produktion, telesales, sälj och administration, för på bästa möjliga sätt maximera våra konferenser och kursers framgång. Du kommer ingå i ett flexibelt och härligt marknadsteam och rapporterar till marknadschefen.

Vi söker dig som brinner för marknadsföring och kommunikation och som känner igen dig i följande kvalifikationer:

  • Akademisk utbildning inom ekonomi, kommunikation eller liknande
  • Erfarenhet av att skapa marknads- och pr aktiviteter  vilket inkluderar identifiering av målgrupper, leadsgenerering, anpassning av budskap och kanalval
  • Erfarenhet av skapa, publicera och mäta/följa upp content i olika kanaler digitalt
  • Grundläggande kunskap av någon form av CRM- och e-postverktyg
  • Grundläggande kunskap av CMS är ett plus men inte måste
  • Mycket god kommunikativ förmåga, flytande svenska och engelska
  • Goda kunskaper i officepaket, särskilt Excel. Kunskaper i ID en fördel
  • Flexibel, prestigelös och lösningsorienterad ” hugg in attityd”

Välkommen med frågor och din ansökan!

Mejla : Josefine.lindblad@insightevents.se

TJÄNSTEN ÄR NU TILLSATT

Insight Events Sweden söker dig med stor kompetens och dokumenterad erfarenhet i Coordination Management. Rollen som Head of Event Operation & Coordination  är en chefsposition, baserad i Stockholm, Sverige. I rollen är du en nyckelspelare som hjälper till att stödja verksamhetsens snabba och stora tillväxtmål och rapporterar direkt till VD.

Som Head of Operation & Coordination har du övergripande operativt ansvar och kontroll över all logistik och samordning i event kedjan vilket bland annat inkluderar:

Koordinering & kommunikation
– Koordinera talare och annat praktiskt kring föresläsningar  i samband med våra events – konferenser och kurser
– Stödja sponsorer och utställare
– Koordinera våra deltagare

Säkerställa högkvalitativ leverans av våra event
– Finna konferensanläggningar, förhanda och ingå avtal
– Tillgodose sponsorers och utställares önskemål
– Administrera teknik och samordning kring föreläsningar och aktiviteter
– Signage och branding
– Uppföljning med kunder och talare efter avslutade projekt

Förvalta & utveckla
– Planera resurserna inom teamet – intern och extern personal
– Kontinuerlig utveckling av processer och rutiner inom ramen för rollen och ansvarsområdet
– Rekrytering
– Utveckla och förbättra befintliga serviceavtal
– Kostnadskontroll och budget

Vem söker vi? Färdigheter!
– Du är verbal och talar och skriver flytande svenska och engelska på en professionell nivå
– Du har en lång erfarenhet av Coordination Management i en kommersiell miljö, B2B liksom att hantera externa leverantörer
– Du är en stark förhandlare
– Du är van att arbeta med budget och budgetansvar
– Du är mycket strukturerad med utpräglat starka organisatoriska färdigheter. Du har god framförhållning, är driven, ansvarstagande och uppmärksammar varje minsta detalj
– Du är duktig på att hantera människor och har en utpräglad känsla för service
– Du är van att arbeta i högt tempo och kan hantera många parallella uppgifter
– Du har självklart goda kunskaper i Office paketet och håller dig uppdaterad inom området

Verkar detta intressant? Kul!  Skicka ansökan, CV samt några inledande rader om varför just du tror att du är rätt för jobbet till James.Gareh@insightevents.se

Vill du jobba hos oss? Skicka gärna en spontanansökan.

Hos oss arbetar bland annat projektledare, säljare, projektkoordinatorer, marknadsförare tillsammans mot samma mål. Att skapa, organisera och skapa de bästa mässorna, konferenserna och kurserna för våra kunder. Är du driven, ambitiös och gillar högt tempo är du välkommen att kontakta oss!

Insight Events Sweden AB (tidigare Informa IBC Sweden) startade sin verksamhet 1994 och genomför årligen aktuella mässor, konferenser, kurser och utbildningar på den svenska marknaden. Våra tusentals deltagare är beslutsfattare från både privata näringslivet och offentlig sektor. I oktober 2015 ändrade vi företagsstruktur och vårt nya namn är Insight Events Sweden, ett företagsnamn som bättre speglar våra tjänster och produkter. Förändringen har gjort det möjligt för oss att ytterliga fördjupa vårt kundfokus genom ökad flexibilitet och modernitet. Genom produkter erbjuder vi våra kunder nya insikter och kunskap kombinerat med forum för ömsesidigt utbyte och nätverkande.

Intresserad? Använd formuläret nedanför eller kontakta oss på rekrytering@insightevents.se om du har några frågor om hur det är att arbeta hos Insight Events Sweden.

  • Accepterade filtyper: pdf.
    Vi godtar endast CV i PDF-format. Max 1 MB.