Lediga tjänster på Insight Events Sweden

OBS! DENNA TJÄNST ÄR NU TILLSATT

Är du vår nya WEBMANAGER med stort intresse för digitalt & analys?!
Med ny ägare har vi sedan en tid kastat loss och heter Insight Event Sweden ( tidigare Informa IBC) Vi gör årligen ca 100 event inom svenskt och nordiskt näringsliv och erbjuder affärsinriktad utbildning och event via främst konferenser, kurser, och seminarier under en rad starka varumärken med tusentals nöjda och lojala kunder. Inom företaget ryms många roller och arbetsuppgifter. Det vi har gemensamt är att vi är drivna, ambitiösa och strävar mot samma mål- att organisera och skapa de bästa mässorna, konferenserna och kurserna för våra kunder.

Vi söker nu en Web Manager till vårt marknadsteam!

Vi söker en ny trevlig, kunnig och framåtsträvande kollega som kan axla rollen som Web Manager då vår tidigare Web Manager inom kort slutar efter många år. Arbetet består i att ansvara för utveckling och uppdatering av vår webbplats insightevents.se samt mindre webbplatser i vår organisation. Detta inkluderar såväl att uppdatera texter, anpassa innehåll och publicering, liksom att ändra webbplatsen rent strukturellt för optimerad konvertering. Du arbetar dessutom med att följa statistik, sökoptimering, hålla kontakten med ev. tekniska utvecklare och ta fram samt skicka ut ett urval av våra nyhetsbrev/ content management.

Vid behov ska du även vara behjälplig vid framtagning av diverse tryckt material samt banners, logotyper, bilder m.m. Du kommer också jobba nära vårt danska kontor och vara behjälplig med vissa delar på deras webbplats och analys.

Mycket fokus kommer under hösten ligga på content marketing och digital analys vilket vi gärna ser att du har arbetat med innan. Du kommer i din roll aktivt stötta marknadsavdelningen med att optimera den digitala marknadsföringen och till viss del publicera i sociala medier.

Arbetet är i mångt och mycket självständigt och du måste kunna planera din tid väl. Då du har kontakt med samtliga på företaget behöver du också vara van att arbeta med människor och tycka om att arbeta i grupp. Du är en nära del av marknadsavdelningen och rapporterar till marknadschefen.

Kravprofil

  • Har akademisk utbildning alternativt yrkesinriktad relevant utbildning samt talar och skriver flytande svenska och gärna engelska.
  • Du har erfarenhet av att jobba i ett CMS (gärna WordPress)
  • Erfarenhet av Photoshop och övriga program i Adobe-serien är ett plus
  • Har erfarenhet av utveckling av webbplatser och SEO samt analys och utvärdering av webbplatser
  • Du har kunskap och erfarenhet av digital marknadsföring/Google Adwords/Google Analytics etc samt av att skapa synlighet och spridning via sociala medier i twitter, FB, Linked in osv.
  • Vi ser gärna att du är tekniskt lagd och har övergripande koll på domänhantering, webbservrar samt övergripande koll på HTML och CSS.
  • Du är nytänkande och har koll på trender och utveckling inom webb och digital utveckling.

Vill du bli en av oss? Skicka då in ansökan och CV omgående!

Frågor, idéer eller funderingar om rollen?
Martin Sturelind, webmanager 076-3392946, martin.sturelind@insightevents.se
Josefine Lindblad, marknadschef 070-4973737, josefine.lindblad@insightevents.se

Vi söker en PROJEKTLEDARE som kompletterar vårt härliga team!
Du som tagit dig hit vet med största sannolikhet redan att vi kastat loss och numera heter Insight Events Sweden . Vi gör årligen hundratals event inom svenskt och nordiskt näringsliv och erbjuder affärsinriktad utbildning och events under en rad starka varumärken med tusentals nöjda och lojala kunder inom både privat och offentlig verksamhet. Inom företaget ryms många roller och arbetsuppgifter. Det vi har gemensamt är att vi är drivna, ambitiösa och strävar mot samma mål- att organisera och skapa de bästa mässorna, konferenserna och kurserna för våra kunder.

Du kommer trivas hos som projektledare om du:
Förutom att vara ambitiös tänker stort och logiskt och stimuleras av stora kontaktnät, har förmåga att lyssna och analysera komplex information för att se faktiska och framtida behov och engagera ledande personer i olika organisationer.

Rollen:
Som projektledare har du uppgiften att skapa nischade konferenser och kurser för det privata näringslivet, främst inom finans och försäkring, varför vi ser det som ett måste att du intresserar dig och har förståelse för området! Att ämnesgenerera nya idéer, genom grundlig research, som senare blir en kurs eller konferens är en stor del av din roll.

Som projektledare blir du ansvarig för hela idén till genomförandet av eventet. Förutom att identifiera kommersiellt gångbara ämnen och ta fram programinnehåll som bygger på genomgripande kvalitativ och kvantitativ research från olika målgrupper, ingår också att skapa content för sociala medier samt att kontakta och nätverka med branschexperter och anlita föreläsare.

För att garantera att den information vi tillhandahåller håller högsta klass jobbar du nära målgrupperna och har daglig kontakt med olika branscher för att läsa av trender och förändringar på marknaden. Du skapar nätverk och kontakter inom ditt affärsområde och samarbetar med särskilt initierade experter inom olika områden för att tillsammans med dem värdera potentialen av det material du får fram via din research.

Du har eftergymnasial utbildning från t ex högskola, universitet eller YH – företrädesvis inom ekonomi.

Som projektledare hos oss är du del av ett större team vilka bland andra innefattar marknadsförare, säljare och administratör, men du jobbar till stor del självständigt. Tempot är tidvis högt varför vi hoppas på att du är en person som är engagerad och drivs av energi och höga mål.
Förmåga att snabbt sätta dig in i olika områden kommer ge dig en stor fördel, liksom att du med lätthet kan sortera och strukturera arbete för att få fram relevant och kommersiellt content till produkterna och för de olika kanalerna.

Du talar och skriver svenska och engelska flytande och har goda kunskaper i Office-paketet.

Tycker du att det låter intressant eller har du frågor? Mejla! Tjänsten tillsätts omgående med hänsyn till ev. uppsägningstid

Låter det intressant eller har du frågor? Mejla cv och kontaktuppgifter till: Josefine.lindblad@insightevents.se

Vi söker en ACCOUNT MANAGER
Som Account Manager på Insight Events kommer du att arbeta för ett av de starkaste varumärkena i branschen. Du kommer att ha ansvar för rekrytering av höga beslutsfattare inom svenskt näringsliv och sälja in deltagarplatser till våra populära event- och nätverksträffar samt boka in deltagarna på personliga möten under eventen. Eventen riktar sig främst till bank- finans samt IT och telecom sektorn.

Du kommer i första hand att jobba över telefon men kommer också att närvara på dessa event. För att lyckas och bli framgångsrik krävs att du är social och utåtriktad med förmåga att se och förstå kundens behov.

Vi söker dig som

  • Drivs och triggas av att göra affärer.
  • Är målfokuserad med en utpräglad tävlingsinstinkt.
  • Vill arbeta med mycket kundkontakt och ett högt arbetstempo.
  • Behärskar engelska och svenska flytande.

Vi erbjuder

  • Förmånligt ersättningspaket (fast och rörlig lön, pensionspaket m.m.)
  • Goda karriärmöjligheter i ett expansivt företag.
  • En trivsam och kreativ arbetsplats där personalen är den viktigaste tillgången.

Ansök idag!

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag. I denna rekrytering samarbetar vi med Sharp Recruitment AB. För mer information kontakta Ron Cohen på telefonnummer 073- 518 51 88 eller mejla ron.cohen@sharprecruitment.se.

Deltagarförsäljning på telefon – deltid eller heltid

Vi söker en driven och energisk person till vårt säljteam vars fokus är att sälja deltagarplatser på våra välkända konferenser och kurser.

Ett starkt säljteam är starkt bidragande till  vår verksamhets framgång, varför rollen som innesäljare hos oss är oerhört viktig.

Du kommer troligen ha stor framgång i rollen om:

  • Du är driven och har lätt att skapa kontakt per telefon
  • Du har tidigare säljerfarenhet på telefon
  • Du är  självsäker och har förmåga att anpassa ditt uttryck och kommunikation, såväl muntligt som skriftligt
  • Du talar och skriver flytande svenska
  • Du är tävlingsinriktad,  gillar högt tempo och trevliga kollegor

Insight Events ligger i hjärtat av Stockholm nära kollektivtrafik och andra bekvämligheter. Du kommer ingå i ett härligt team och i en trevlig miljö!

Bra möjlighet till goda inkomster. Fast timlön eller månadslön samt provision.

Mejla din ansökan via e-post: james.gareh@insightevents.se

Insight Event Sweden gör årligen ca 100 event inom svenskt och nordiskt näringsliv och erbjuder affärsinriktad utbildning och event via främst konferenser, kurser, och seminarier under en rad starka varumärken med tusentals nöjda och lojala kunder. Inom företaget ryms många roller och arbetsuppgifter. Det vi har gemensamt är att vi är drivna, ambitiösa och strävar mot samma mål- att organisera och skapa de bästa mässorna, konferenserna och kurserna för våra kunder.

Vi söker en marknadsförare till vårt trevliga marknadsteam!

Vi söker en ny trevlig, kunnig och digitalt bevandrad kollega som kan axla rollen som operativ marknadsförare. Som marknadsförare av konferenser och kurser är tempot högt, arbetsuppgifterna många och ansvaret stort.

Du kommer bland annat ägna tid åt urval och segmentering i vårt nya CRM-system, men också i externa databaser, undersöka och analysera målgrupper, hitta potentiella samarbetspartners och kanaler att kommunicera i, göra marknadsplan för dina events och upprätta budget, bedöma lönsamhet och upprätta åtgärdsplaner, dra slutsatser kring fortsatta aktiviteter och dess inriktning.

Allt högre krav ställs på digitalt, liksom att generera relevant content varför vi gärna ser att du är en duktig kommunikatör och skribent, samt har vana att både publicera det och följa upp och mäta det i olika kanaler.

I rollen kommer du jobba nära de olika avdelningarna: produktion, telesales, sälj och administration, för på bästa möjliga sätt maximera våra konferenser och kursers framgång. Du kommer ingå i ett flexibelt och härligt marknadsteam och rapporterar till marknadschefen.

Vi söker dig som brinner för marknadsföring och kommunikation och som känner igen dig i följande kvalifikationer:

  • Akademisk utbildning inom ekonomi, kommunikation eller liknande
  • Erfarenhet av att skapa marknads- och pr aktiviteter  vilket inkluderar identifiering av målgrupper, leadsgenerering, anpassning av budskap och kanalval
  • Erfarenhet av skapa, publicera och mäta/följa upp content i olika kanaler digitalt
  • Grundläggande kunskap av någon form av CRM- och e-postverktyg
  • Grundläggande kunskap av CMS är ett plus men inte måste
  • Mycket god kommunikativ förmåga, flytande svenska och engelska
  • Goda kunskaper i officepaket, särskilt Excel. Kunskaper i ID en fördel
  • Flexibel, prestigelös och lösningsorienterad ” hugg in attityd”

Välkommen med frågor och din ansökan!

Mejla : Josefine.lindblad@insightevents.se

Vill du jobba hos oss? Skicka gärna en spontanansökan.

Hos oss arbetar bland annat projektledare, säljare, projektkoordinatorer, marknadsförare tillsammans mot samma mål. Att skapa, organisera och skapa de bästa mässorna, konferenserna och kurserna för våra kunder. Är du driven, ambitiös och gillar högt tempo är du välkommen att kontakta oss!

Insight Events Sweden AB (tidigare Informa IBC Sweden) startade sin verksamhet 1994 och genomför årligen aktuella mässor, konferenser, kurser och utbildningar på den svenska marknaden. Våra tusentals deltagare är beslutsfattare från både privata näringslivet och offentlig sektor. I oktober 2015 ändrade vi företagsstruktur och vårt nya namn är Insight Events Sweden, ett företagsnamn som bättre speglar våra tjänster och produkter. Förändringen har gjort det möjligt för oss att ytterliga fördjupa vårt kundfokus genom ökad flexibilitet och modernitet. Genom produkter erbjuder vi våra kunder nya insikter och kunskap kombinerat med forum för ömsesidigt utbyte och nätverkande.

Intresserad? Använd formuläret nedanför eller kontakta oss på rekrytering@insightevents.se om du har några frågor om hur det är att arbeta hos Insight Events Sweden.

  • Accepterade filtyper: pdf.
    Vi godtar endast CV i PDF-format. Max 1 MB.