Insight Events

Framtidens Servicedesk – här snabbare än vad vi tror!

De senaste årens digitalisering har gått i raketfart. Många branscher och yrken påverkas av den genomgripande förändringen och allt fler har börjat fundera på hur automatiseringen och digitaliseringen påverkar hur vi arbetar.

Kundernas krav förändras och den digitala generationen ställer nya krav på blixtsnabb service, som i många fall ska vara tillgänglig dygnet runt i många olika kanaler. Utmaningen är inte bara att tillgodose dessa krav utan att samtidigt se till att servicen passar kunder med olika förkunskap och olika behov. Tekniken bjuder dock på många möjligheter – att styra och följa upp ärenden har aldrig varit lättare och bara fantasin sätter gränser för vilka förbättringar som kan göras med kundinsikter och rätt verktyg.

Många servicedeskar i framkant arbetar med processförbättring, kompetensförbättring och för att rensa bort tidstjuvar. Allt för att vara så proaktiva och effektiva som möjligt inför de förändringar som kommer. Missa inte möjligheten att lyssna till de som har börjat omvandlingen för att framtidssäkra sin servicedesk. Ta del av andras erfarenheter och lärdomar för att skapa en servicedesk i världsklass. Boka din plats på årets viktigaste event redan nu!

Stefan Broman
Senior Project Manager
Epost: stefan.broman@insightevents.se
Tfn: 08-587 662 23

Lämna intresseanmälan för Servicedesk Forum 2017