valkommen

Tack för ett fantastiskt Servicedeskforum 2018!

Tack alla deltagare, sponsorer, utställare och talare för ett fantastiskt event 2018!

Nu blickar vi fram mot nästa års Servicedesk forum den 22-23 maj 2019. Håll utkik på hemsidan för mer information inom kort!

NYHETER

servicedesk-awards

SERVICEDESK AWARDS

servicedeskawards_logo_2018

Servicedesk Awards hålls årligen i samband med konferensen Servicedesk forum. Pris delas ut till Årets Servicedesk, Årets Servicedeskchef och Årets Servicedeskmedarbetare. Nu kan du skicka in din nominering till servicedesk awards 2019!

Grattis Håkan Johansson till ”Årets Servicedesk Manager 2018” samt Lana Abdulla till ”Årets Servicedeskmedarbetare 2018”!

sponsorskap-utstallning

SPONSORSKAP & UTSTÄLLNING

Är du intresserad av sponsorskap/utställning på Servicedeskforum 2019?
Här finns möjligheten att möta och nätverka med de mest initierade av servicedesk experterna i Norden.

För mer information, vänligen kontakta:
Roland Behrendt
+46 (0)8 587 662 77
roland.behrendt@insightevents.se

utstallare-twozerooneeight

SILVERSPONSOR 2018

logo_ic_zitac2

Zitac startades 2003 i Göteborg och är helt privatägt. Vi är idag ca 50 anställda med kontor i Göteborg, Helsingborg, Malmö och Stockholm. Våra kunder skiljer sig en del mellan våra affärsområden från bolag under 50 anställda till koncerner med fler än 20 000 anställda såväl i Sverige som utanför landets gränser. Vi utgår alltid från kompetens och är våra kunders specialister oavsett område. Vi strävar efter att bli marknads eller kompetensledande, i bästa fall både och inom alla våra områden. Det har resulterat i långa relationer till våra kunder, vi utvecklas med dem och arbetar aktivt med kompetensöverföring till kunder och mellan kunder. Vi identifierar vad som tar tid från organisationen och arbetar alltid för att förenkla och utveckla såväl arbetssätt, processer som tekniken. Arbetet skall med vår hjälp bli enklare, effektivare och väldigt viktigt, roligare.

Zitac har arbetat med Ivanti sedan 2009 och är i dag Nordens ledande integratör av Ivantis IT management lösningar. Vi arbetar med och har implementerat alla delar av Ivantis systemkomponenter. Ivanti som leverantör har ett stort fokus på IT Lifecycle management och finns med på samtliga centrala Gartner kvadranter. När LANDESK och HEAT Software bl a gick samman och bildade Ivanti i Januari 2017 blev man samtidigt den tredje största ITSM leverantören i världen


ivanti

Ivanti bildades när LANDESK och HEAT Software gick samman i Januari 2017. Andra varumärken som tidigare tillhörde LANDESK går nu också in under Ivanti. Dessa är ex Shavlik, AppSense, Xtraction och Wavelink. Med dessa lösningar och produktområden under samma namn är Ivanti den tredje största leverantören av ITSM lösningar globalt. Ivanti är också en av de ledande leverantörerna av helt integrerade lösningar inom hela området IT Lifecycle Management.

Ivanti som vi känner dom är ett innovativt och framåtblickande team som med lång erfarenhet och en tydlig vision för företaget och produkterna levererar klassledande teknologi och support. De senaste åren har innovationen framförallt resulterat i nya affärsmodeller som exempelvis möjlighet att konsumera som tjänst, innovativa enkla gränssnitt som ökar produktiviteten och alltmer avancerad funktionalitet.


UTSTÄLLARE 2018

easit

Med Easit får du ett ärendehanteringssystem för hela verksamheten. Våra produkter är webbaserade verktyg för IT-support, kundsupport och kvalitetsarbete. Easit ServiceDesk™ är ett ITSM-verktyg som är verifierat för 10 ITIL processer.

Systemet är konfigurerbart och skalbart för att passa de olika behov som företag, myndigheter, landsting och kommuner har. Alla Easits produkter kan integreras med dina befintliga system.

Easit har idag mer än 300 kunder och vår erfarna personal och införandemodell säkerställer en lyckad implementation.


logo_ic_zitac

InfoCaption har implementerat kunskapsdelning i hundratals projekt. Våra smarta metoder och systemstöd förenklar support och utbildning med hjälp av tydliga guider och begripliga processbeskrivningar.


efecte

Efecte är ett nordiskt SaaS-företag som är specialiserat på lösningar för tjänstehantering, självbetjäning, identitetshantering och åtkomststyrning. Vi tillhandahåller användarvänlig programvara för tjänste- och identitetshantering till mellanstora och stora företag samt offentliga organ.

Vi erbjuder en samlad, användarcentrerad lösning som direkt ger våra kunder optimal produktivitet, tydlig rapportering och avkastning på investeringen. Vår programvara och våra tjänster tillhandahålls både på plats och i molnmiljöer.

Efecte finns i Finland, Sverige, Danmark och Tyskland. Efecte har för närvarande över 200 kunder i Europa. Företaget grundades 1998 och har sitt huvudkontor i Esbo, Finland.


fujutsi

Fujitsu i Sverige erbjuder produkter, tjänster och lösningar inom IT, kommunikation och verksamhetsutveckling.

Svenska Fujitsu har cirka 600 medarbetare och kontor över hela landet. Våra kunder finns bland annat inom bank och finans, detaljhandel, tillverkningsindustri och publik sektor.

Fujitsu lägger vikt vid att stödja ekosystemet av externa molnplattformar, där ServiceNow är en strategisk partner.

Fujitsu är global leverantör på ServiceNow med erfarenhet från 600 projekt och har över 150 ServiceNow kunder i Europa.


synnerity2

Synerity erbjuder programvaror och tjänster inom Enterprise Service Management, Process Automation och End-user Experience Management. Vi tror på fokus och har noggrant valt ut att basera vårt erbjudande på ett mindre antal lösningar som av analytiker som Gartner, Forrester m.fl. anses ha en stark marknadsposition, vara speciellt innovativa och uppvisar en positiv tillväxt. Framförallt är dessa idag Cherwell Software, Nexthink och Happy Signals.


program

PROGRAM

Programmet för 2019 är under bearbetning och publiceras närmare konferensen!

Tills vidare kan du läsa 2018 års program!

talare

TALARE 2018

Programmet för 2019 är under bearbetning och publiceras snart. Tills vidare kan du ta del av 2018 års talare!

talare_service_2018

Erica Lundin

Lead Centre of Exellence Aida, SEB

    talare_service_20182

    Fredrik Sträng

    Äventyrare och Motivationstalare

      talare_service_20183

      Mariana Johansson

      Chef Lokalservice tidigare chef för Support IT-Service, LTU

        talare_service_20184

        Henrik Brovell

        Sektionschef IT-support Servicedesk, Linnéuniversitetet

          anmalan

          ANMÄLAN

          Anmälan för Servicedesk Forum 2019 öppnar snart!

          Tills vidare kan du lämna en intresseanmälan så kontaktar vi dig när mer information finns!

          kontakt

          KONTAKT

          Insight Events Sweden
          Organisatör
          +46 (0)8 587 662 00
          info@insightevents.se

          Stefan Broman
          Projektledare
          +46(0)8 587 662 23
          stefan.broman@insightevents.se

          Roland Behrendt
          Utställning/sponsorskap
          +46 (0)8 587 662 77
          roland.behrendt@insightevents.se