valkommen

Välkommen till Servicedeskforum 2018!

Framtidens Servicedesk – hur effektiviserar du supporten med stöd av Artificiell Intelligens (AI), Chattbotar och Automation?

Den teknologiska utvecklingen går otroligt snabbt och idag har vi större möjligheter än någonsin att skapa en kundanpassad och framgångsrik supportorganisation.

Vi kommer under konferensen visa upp ett flertal organisationer och företag som redan idag på ett framgångsrikt sätt har tagit till sig ny teknologi som Artificiell Intelligens (AI), Chattbotar och Automation för att vidareutveckla supporten. Du kommer till exempel få lyssna till Erica Lundin, Lead Centre of Exellence Aida, SEB som berättar om Sveriges största AI projekt den chattbaserade digitala assistenten Aida på SEB.

Men samtidigt som de tekniska möjligheterna är större än någonsin får vi inte heller glömma bort att service också handlar om att sätta både kunden och medarbetaren i fokus. Hur kan man till exempel förbättra kundens respons och resultat utan att fokusera på KPI:er där fokus istället ligger på mjuka frågor som attityd och värderingar.

Detta och mycket annat kommer vi att diskutera på konferensen i maj. Du kommer också få möjlighet att bli inspirerad av Fredrik Sträng som är en av Sveriges mest välkända alpinister och föreläsare inom ledarskap och motivation.

Missa inte möjligheten att lyssna till de som i praktiken har börjat omvandlingen till framtidens servicedesk. Boka din plats på årets viktigaste event redan nu!

Under två dagar får du ta del av ett fullspäckat program med bland annat:
• Tuva Palm, IT- och produktchef, Nordnet
• Jennica Skånberg, regionchef service & support, Telia Company
• Ban Hosseini, apotekssupportchef, Kronans Apotek
• Henrik Lönnevi, affärsområdeschef privatmarknad, Tele2
• Lena Kerfstedt, Service Desk Manager Sweden, It Services, IF P&C
• Eleonore Schlyter, enhetschef myndighetsprocessen arbetsmarknadsförvaltningen, Trelleborgs kommun
• Johan Söderlind, IT GSS Business Developer, Operation Excellence, Sandvik IT
• Henrik Brovell, sektionschef IT-support servicedesk, Linnéuniversitetet
• Mariana Johansson, chef lokalservice tidigare chef för support IT-service, LTU & Linnea Johansson, processledare för säkra service, LTU

Konferensens första dag avslutas i vanlig ordning med nätverksmingel och prisutdelning till Årets Servicedesk, Årets Servicedeskchef och Årets Servicedeskmedarbetare. Anmäl dig redan i dag till årets viktigaste mötesplats inom Servicedesk där du har möjlighet att umgås med kollegor i branschen, beslutsfattare och ledande experter.

Varmt välkommen i maj!

Stefan Broman, Senior projektledare
Insight Events Sweden
08 – 587 662 23
stefan.broman@insightevents.se

servicedesk-awards

SERVICEDESK AWARDS

servicedeskawards_logo_2018

Servicedesk Awards hålls årligen i samband med konferensen Servicedesk forum. Pris delas ut till Årets Servicedesk, Årets Servicedeskchef och Årets Servicedeskmedarbetare. Nu kan du skicka in din nominering till servicedesk awards 2018!

Grattis Klarna till titeln ”Årets Servicedesk 2017” och Marcus Karlsson till ”Årets Servicedesk Manager 2017”!

sponsorskap-utstallning

SPONSORSKAP & UTSTÄLLNING

Är du intresserad av sponsorskap/utställning på Servicedeskforum 2018?
Här finns möjligheten att möta och nätverka med de mest initierade av servicedesk experterna i Norden.

För mer information, vänligen kontakta:
Christian Sjöström
08-587 662 68
christian.sjostrom@insightevents.se

utstallare-twozerooneeight

SILVERSPONSOR 2018

logo_ic_zitac2

Zitac startades 2003 i Göteborg och är helt privatägt. Vi är idag ca 50 anställda med kontor i Göteborg, Helsingborg, Malmö och Stockholm. Våra kunder skiljer sig en del mellan våra affärsområden från bolag under 50 anställda till koncerner med fler än 20 000 anställda såväl i Sverige som utanför landets gränser. Vi utgår alltid från kompetens och är våra kunders specialister oavsett område. Vi strävar efter att bli marknads eller kompetensledande, i bästa fall både och inom alla våra områden. Det har resulterat i långa relationer till våra kunder, vi utvecklas med dem och arbetar aktivt med kompetensöverföring till kunder och mellan kunder. Vi identifierar vad som tar tid från organisationen och arbetar alltid för att förenkla och utveckla såväl arbetssätt, processer som tekniken. Arbetet skall med vår hjälp bli enklare, effektivare och väldigt viktigt, roligare.

Zitac har arbetat med Ivanti sedan 2009 och är i dag Nordens ledande integratör av Ivantis IT management lösningar. Vi arbetar med och har implementerat alla delar av Ivantis systemkomponenter. Ivanti som leverantör har ett stort fokus på IT Lifecycle management och finns med på samtliga centrala Gartner kvadranter. När LANDESK och HEAT Software bl a gick samman och bildade Ivanti i Januari 2017 blev man samtidigt den tredje största ITSM leverantören i världen


ivanti

Ivanti bildades när LANDESK och HEAT Software gick samman i Januari 2017. Andra varumärken som tidigare tillhörde LANDESK går nu också in under Ivanti. Dessa är ex Shavlik, AppSense, Xtraction och Wavelink. Med dessa lösningar och produktområden under samma namn är Ivanti den tredje största leverantören av ITSM lösningar globalt. Ivanti är också en av de ledande leverantörerna av helt integrerade lösningar inom hela området IT Lifecycle Management.

Ivanti som vi känner dom är ett innovativt och framåtblickande team som med lång erfarenhet och en tydlig vision för företaget och produkterna levererar klassledande teknologi och support. De senaste åren har innovationen framförallt resulterat i nya affärsmodeller som exempelvis möjlighet att konsumera som tjänst, innovativa enkla gränssnitt som ökar produktiviteten och alltmer avancerad funktionalitet.


UTSTÄLLARE 2018

easit

Med Easit får du ett ärendehanteringssystem för hela verksamheten. Våra produkter är webbaserade verktyg för IT-support, kundsupport och kvalitetsarbete. Easit ServiceDesk™ är ett ITSM-verktyg som är verifierat för 10 ITIL processer.

Systemet är konfigurerbart och skalbart för att passa de olika behov som företag, myndigheter, landsting och kommuner har. Alla Easits produkter kan integreras med dina befintliga system.

Easit har idag mer än 300 kunder och vår erfarna personal och införandemodell säkerställer en lyckad implementation.


logo_ic_zitac

InfoCaption har implementerat kunskapsdelning i hundratals projekt. Våra smarta metoder och systemstöd förenklar support och utbildning med hjälp av tydliga guider och begripliga processbeskrivningar.


efecte

Efecte är ett nordiskt SaaS-företag som är specialiserat på lösningar för tjänstehantering, självbetjäning, identitetshantering och åtkomststyrning. Vi tillhandahåller användarvänlig programvara för tjänste- och identitetshantering till mellanstora och stora företag samt offentliga organ.

Vi erbjuder en samlad, användarcentrerad lösning som direkt ger våra kunder optimal produktivitet, tydlig rapportering och avkastning på investeringen. Vår programvara och våra tjänster tillhandahålls både på plats och i molnmiljöer.

Efecte finns i Finland, Sverige, Danmark och Tyskland. Efecte har för närvarande över 200 kunder i Europa. Företaget grundades 1998 och har sitt huvudkontor i Esbo, Finland.


program

PROGRAM

Vi kan stolt presentera programmet för 2018!

Vi har arbetat för att göra Servicedesk Forum 2018 till en högaktuell mötesplats även i år!

talare

TALARE

Programmet är klart och vi är stolta att presentera talarlistan för 2018!

talare_service_2018

Erica Lundin

Lead Centre of Exellence Aida, SEB

    talare_service_20182

    Fredrik Sträng

    Äventyrare och Motivationstalare

      talare_service_20183

      Mariana Johansson

      Chef Lokalservice tidigare chef för Support IT-Service, LTU

        talare_service_20184

        Henrik Brovell

        Sektionschef IT-support Servicedesk, Linnéuniversitetet

          anmalan

          ANMÄLAN

          Anmälan för Servicedesk Forum 2018 är öppen!

          PrislistaBoka t.o.m 23/2Boka t.o.m 11/5Boka fr.o.m 12/5
          Konferens9.990 kr11.690 kr12.890 kr
          Middag (begränsat antal platser)750 kr750 kr750 kr
          kontakt

          KONTAKT

          Insight Events Sweden
          Organisatör
          +46 (0)8 587 662 00
          info@insightevents.se

          Stefan Broman
          Projektledare
          +46(0)8 587 662 23
          stefan.broman@insightevents.se

          Christian Sjöström
          Utställning/sponsorskap
          +46(0)8 587 662 68
          christian.sjostrom@insightevents.se