vinnare_servicedesk2018

Årets Servicdesk Manager 2018 Håkan Johansson (t.v.)

Servicedesk Awards delas årligen ut i samband med Servicedesk Forum. Under årets konferens hade vi det stora nöjet att få dela ut priset Årets Servicedesk Manager till Håkan Johansson.

Håkan arbetar som Servicedesk Manager på IT Support i Norden AB och tilldelades priset med följande motivering:

”För en väldigt god, snabb, lyhörd serviceanda önskar jag nominera Håkan Johansson på IT Support som åtets Servicedesk Manager. Håkan har både en lyhördhet och är initiativtagare för kontinuerlig utveckling och förbättring av Servicedesktjänster och processer.”

Efter prisceremonin fick vi en pratstund med Håkan och passade på att ställa ett par kortare frågor.

Stort grattis till vinsten! Hur känns det att bli Årets Servicedesk Manager?
Otroligt kul! Detta är en bekräftelse på att man gör ett bra jobb och samtidigt också skönt att veta att man är på rätt väg i ledarskapet och ger kunderna den service de vill ha.

Vad är ditt vägvinnande sätt som ledare?
Först och främst måste man förstå verksamheten. Jag har till exempel åkt ut till vår största kund och intervjuat dem för att verkligen första deras specifika behov. Sedan har vi processer på allt som är ett stort stöd i ledarskapet. Det är också extremt viktigt att vara tillgänglig, tydlig och behandla andra på ett sätt som de vill bli behandlade på.

Vad är ditt bästa tips till andra ledare?
Vikten av att ha processer och rutiner på allt eftersom detta skapar en trygghet hos dina medarbetare.

Hur ska du fira vinsten?
Först ska diplomet spikas upp på kontoret och sen blir det tårta med teamet.

Vi säger återigen stort grattis till Håkan! Hoppas att tårtan smakar och att vi ses igen på nästa års konferens, den 22-23 maj 2019.