talare_contactC_webb_del22Mediebranschen genomgår en stor transformation med alltfler digitala kanaler. På konferensen Framtiden Kundservice & Contact Center kommer ett stort antal kundserviceexperter och berättar om sin resa och hur de förändrat sitt arbetssätt för att möta framtidens krav från kunderna. Vi passade på att ställa fem snabba frågor till Marie Blomkvist från Cmore, som tillsammans med sin kollega Robert Eriksson, kommer att berätta om deras arbete samt hur de planerar att hantera den snabbrörliga branschen framöver. Här är hennes svar.

Vad kommer du och din kollega Robert att berätta om på Framtidens kundservice & Contact center?
Vi kommer berätta om vår 3-åriga historia och vad vi ser i spåkulan kopplat till en snabbrörligt digital bransch och ständigt nya krav på digitala kundmöten.

Hur arbetar ni med att öka kundvärdet och förbättra kundbemötandet?
Vårt fokus är på två områden, skapa något unikt i det mänskliga mötet samt satsa på rätt häst i den digitala virvelvinden. Att fokusera på alla kundmöten genom Customer Succsess är utmanande men är den väg som vi har valt att vandra.

Mediabranschen genomgår en transformation. Fler digitala kanaler används, vilka krav ställer det på er kundhantering?
Vi behöver självklart anpassa alla kundflöden utifrån att våra kunder ”tvingas” bli mer digitala. Vi måste självklart ligga i framkant, här har vi både bra och dåliga exempel.

Hur viktig är proaktiv service?
Att vara proaktiv är otroligt viktigt i all den stund man kan vara det, dock måste det kännas väldigt relevant för kunden. I vårt fall är det nyheter i innehållet, och det är vi duktiga på att berätta om

Är du nyfiken på någon annan talare på konferensen?
Absolut! Många som har intressanta ämnen och kul att höra från Ica som ligger långt fram i sitt digitala kundmöte.