Insight_legal_Straight

LÄS MER OM KONFERENSEN (NY SIDA)

header2

VÄLKOMMEN TILL VARUMÄRKESDAGEN!

Vad gäller för framtidens varumärkesbyggande och hur påverkar digitaliseringen vår syn på varumärket?

Dagens varumärkesarbete blir allt viktigare. Företag måste nå ut till konsumenter, kunder och andra intressenter med rätt budskap och känslor. Organisationer måste ligga före och tänka strategiskt och agera i tider när allt fler har starka åsikter och allt fler beteenden skuldbeläggs. Hur ska man som företag eller organisation agera när polariseringen ökar i samhället? Är det slut på det ”roliga” i varumärkeskommunikationen? Det är en fråga som Katarina Graffman och Jacob Östberg ställer sig i det inledande passet. Även under paneldiskussionen Skammens tid är nu? stöts och blöts dessa frågor.

Under dagen får vi också lyssna till det fascinerande arbetet som gjordes efter att SCA delades upp i två bolag. Hur man på sex månader skyddade och kommunicerade det nya varumärket Essity – ett bolag på över hundra marknader med ett börsvärde på 200 miljarder kronor.

Vi får också lyssna till Vitamin Well, som bildades för 10 år sedan. Här berättar den kommersiella bolagsjuristen hur arbetet i tätt samarbete med marknadsavdelningen blev en framgångssaga. Ett annat relativt nytt bolag som skördat framgång de senaste åren är Daniel Wellington, som under Varumärkesdagen berättar hur de arbetar med ett modernt varumärkesskydd för en digital värld.

Andra innovativa bolag som utmanar traditionella branscher är Hövding och Swish. Två organisationer med annorlunda utgångsläge är Fonus, ett varumärke många helst inte vill tänka på, och AIK Fotboll som har supportrar som inte vill se sig som kunder. Vad kan vi lära oss från dem?

Från Nederländerna är professor Femke van Horen speciellt inbjuden för att delge sin expertis kring vad som gör copycats så framgångsrika. Robert Kenney berättar om de senaste trenderna och utvecklingen inom varumärkesområdet från andra sidan Atlanten. Docent Claes Granmar berättar om plattformarnas ansvar för varumärkes- och upphovsrättsintrång. Dagen avslutas med Viggo Cavling som berättar om hur man blir ett banbrytande varumärke.

Anmäl dig redan i dag till denna inspirerande mötesplats för framtidens varumärkesutveckling.

Varmt välkommen i januari!

LÄS MER OM KONFERENSEN (ÖPPNAS I NY SIDA)

HÄMTA BROSCHYR

KONTAKT

Senior projketledare
Stefan Broman
Tfn: 08 587 662 23
E-post: stefan.broman@insightevents.se