Lediga tjänster på Insight Events Sweden

Insight Events Sweden söker dig som redan har erfarenhet eller har stor fallenhet för Coordination Management. Det perfekta jobbet för dig som brinner för service management och administration.

Att vara Project Coordinator innebär att du bör vara van att hantera administration, många system, snabbt kan lyfta blicken, är noggrann med detaljer och kan växla mellan flera olika uppgifter i stundvis högt tempo. Vidare är du givetvis extremt serviceminded och sätter kunden, såväl de interna och externa i första rummet.

Som Project Coordinator har du övergripande operativt ansvar för dina projekt och områden, och jobbar som navet i koordinationen. Du jobbar tätt ihop med företagets olika team. Vidare har du kontroll över all logistik och samordning i eventkedjan vilket bland annat inkluderar:

Koordinering & kommunikation

  • Koordinera talare och annat praktiskt kring föreläsningarna i samband med våra events – konferenser och kurser, tex skicka talarbekräftelser, lokalbesked, boka resor osv.
  • Stödja sponsorer och utställare vid behov
  • Koordinera våra deltagare med praktisk information inför, under och efter våra konferenser och kurser
  • Koordinera digitalt och assistera digitala sändningar/event och dess projektplan

Säkerställa högkvalitativ leverans av våra event

  • Administrera teknik och samordning kring föreläsningar och aktiviteter
  • Beställning av Signage och branding i samråd med marknads- och säljavdelningen
  • Uppföljning med kunder och talare efter avslutade projekt, som tex skicka utvärderingar, sammanställa dessa och dokumentera internt för utveckling framåt

Förvalta & utveckla

  • Planera resurserna inom projektet
  • Kostnadskontroll och budget

Vem söker vi? Färdigheter!

  • Du är verbal och talar och skriver flytande svenska och engelska på en professionell nivå
  • Att jobba med system och hantera det digitala är naturligt för dig
  • Det är en fördel om du har erfarenhet av Coordination Management i en kommersiell miljö, B2B liksom att hantera externa leverantörer.
  • Du är van eller har fallenhet att arbeta med budgetar och kostnadsuppföljning
  • Du är mycket strukturerad med utpräglat starka organisatoriska färdigheter. Du har god framförhållning, är driven, ansvarstagande och uppmärksammar varje minsta detalj
  • Du är bra på att hantera människor och har en utpräglad känsla för service
  • Du är van att arbeta i högt tempo och kan hantera många parallella uppgifter
  • Du har självklart goda kunskaper i Office paketet och håller dig uppdaterad inom området, och digitalt.

Om Insight Events: Vi genomför årligen närmare 70 konferenser och kurser inom en rad olika sektorer. Våra tusentals deltagare är beslutsfattare från både näringslivet och den offentliga sektorn. Vi ser ljust på framtiden och är ett företag i tillväxt. Företaget ingår i den franska koncernen Comexposium vilket ger en internationell känsla och en bra finansiell grund att stå på. På Insight Events ryms många roller! Bland annat databasadministratörer, projektledare, säljare, projektkoordinatorer, marknadsförare m.fl. Tillsammans jobbar vi mot samma mål: Att skapa, organisera och utföra de bästa mässorna, konferenserna och kurserna för våra kunder.

Vi är drivna, ambitiösa och gillar högt tempo, är du också det – rekommenderar vi dig att söka tjänsten!

Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler mitt på Fridhemsplan nära alla kommunikationer och bekvämligheter

Rollen är på heltid.

Tjänsten kommer tillsättas då fort vi hittar rätt kandidat. Urvalsprocessen och intervjuer sker löpande!

Mejla cv och personligt brev till Josefine.lindblad@insightevents.se

Vi söker en nyfiken, lösningsorienterad, kunnig och framåtsträvande kollega som kan axla rollen som Web Manager då vår tidigare Web Manager inom kort slutar efter många år

OM JOBBET

Som Web Manager på Insight Events Sweden är du högst ansvarig för vår digitala närvaro på nätet. Du ser till att hela kedjan, från kontakt med webbhotell till färdig webbsida, fungerar och presenterar våra produkter på bästa sätt. Arbetet omfattar insightevents.se och ett antal andra kampanjsidor kopplade till våra event.

Då du har helhetsansvaret för webben är det viktigt att du har en genuint teknisk sida och inte är rädd för att hitta och implementera nya funktioner, samt att du också har ett stort intresse för marknadsföring och design.

Utöver webben blir du en viktig del i marknadsteamet och deltar i framtagandet av strategier och marknadskampanjer. I tjänsten ingår även arbete med grafisk design, främst för att anpassa bild och video för webb, men även att vid behov agera som företagets in-house resurs vid mindre grafiska produktioner.

KRAV

  • Du har mycket god vana av att arbeta i WordPress, både den tekniska sidan men även det dagliga redaktionella arbetet
  • Du har koll på SEO och är bekväm i Google Analytics och liknande analysverktyg för webben
  • Du besitter grundläggande kunskaper inom HTML och CSS för att kunna detaljanpassa sidor efter behov
  • Du har den tekniska kunskap som krävs för att genomföra uppdateringar, hålla kontakt med webbhotell och kunna felsöka vid eventuella driftstörningar m.m.
  • Du följer trender inom web och digital marknadsföring och implementerar förbättringar löpande
  • Du är van att sätta samt följa upp egna mål och KPIer för webb
  • Du har jobbat med grafisk design och känner dig hemma i Adobe Creative Suite, särskilt InDesign och Photoshop
  • Du har ett väl utvecklat språk och har inga bekymmer med att formulera dig skriftligt på både svenska och engelska.

MERITERANDE

  • Erfarenhet och intresse av film, foto och videoredigering
  • Erfarenhet av Google ads och digital marknadsföring
  • Erfarenhet av marknadsföring i sociala kanaler (LinkedIn, Facebook, Twitter)
  • Har arbetat i event eller utbildningsbranschen tidigare
  • Erfarenhet av B2B och digitala köpresor

DIN PROFIL

  • Du har antagligen jobbat med webb och marknadsfrågor i minst 2 år
  • Du har en relevant eftergymnasial utbildning eller har tillgodosett dig motsvarande kunskaper i din karriär
  • Du är nyfiken och prestigelös och gillar ett snabbt tempo med stor variation i arbetsuppgifter
  • Du är en klurig problemlösare som älskar nya utmaningar
  • Du trivs med att jobba självständigt och ta ansvar för ditt arbetsområde men har heller inga problem att vara del i ett team och hoppa in när hjälp behövs
  • Du tar ansvar för och driver gärna projekt både självständigt och i grupp

Är du sugen på att vara med på vår utvecklingsresa och känner igen dig i ovan beskrivning, sök med ansökan och CV snarast!

Skicka din ansökan till Josefine.lindblad@insightvents.se

Kommersiellt vass, god förmåga till innehållsskapande och grym på research?

Insight Event Sweden gör årligen ett 80 tal event inom svenskt och nordiskt näringsliv och erbjuder affärsinriktad utbildning och event via främst konferenser, kurser och seminarier under en rad starka varumärken med tusentals nöjda och lojala kunder. Inom företaget ryms många roller och arbetsuppgifter. Det vi har gemensamt är att vi är drivna, ambitiösa och strävar mot samma mål- att organisera och skapa de bästa mässorna, konferenserna och kurserna för våra kunder

Du har mest troligen erfarenhet av rollen eller av liknande branscher och roller och vet därför att du:

  •  Förutom att vara ambitiös också tänker stort och logiskt
  • Stimuleras av stora kontaktnät
  • Har förmåga att lyssna och analysera komplex information för att se faktiska och framtida behov.
  • Är nyfiken av utveckling och troligen mycket intresserad av samhällsbevakning
  • Är affärs- och mycket kvalitetsdriven vad gäller innehåll

Som projektledare har du uppgiften att skapa nischade konferenser och kurser för det privata näringslivet, t ex finans och försäkring, varför vi ser det som en fördel om du intresserar dig och har förståelse för området! Som projektledare blir du ansvarig för hela idéen till genomförandet av eventet. Detta innebär att identifiera kommersiellt gångbara ämnen och ta fram programinnehåll som bygger på genomgripande kvalitativ och kvantitativ research från olika målgrupper samt att kontakta och nätverka med branschexperter och anlita föreläsare. För att garantera att den information vi tillhandahåller håller högsta klass, jobbar du nära målgrupperna och har daglig kontakt med olika branscher för att läsa av trender och förändringar på marknaden. Du skapar nätverk och kontakter inom ditt affärsområde och samarbetar med särskilt initierade experter inom olika områden för att tillsammans med dem värdera potentialen av det material du får fram via din research.

Du har eftergymnasial utbildning från t ex högskola, universitet eller YH – gärna inom ekonomi, journalistik, utbildning eller samhällsvetenskap

Som projektledare hos oss är du del av ett större team vilka bland andra innefattar marknadsförare, säljare och administratör, men du jobbar till stor del självständigt .Tempot är tidvis högt varför vi hoppas på att du är en person som är engagerad och drivs av energi och höga mål. Förmåga att snabbt sätta sig in i olika områden kommer ge dig en stor fördel, liksom att du med lätthet kan sortera och strukturera arbete för att få fram relevant och kommersiellt content till produkterna.

I rollen ingår potentiellt framtida ledaransvar.

Du talar och skriver engelska flytande och har goda datakunskaper i program som word och excel.

Tycker du att det låter intressant eller har du frågor? Mejla cv och kontaktuppgifter direkt! Josefine.Lindblad@insightevents.se

Du som är inom branschen vet med största sannolikhet redan att vi kastat loss och numera heter Insight Events Sweden. Det har nämligen hunnit gå mer än 3 år nu. Vi gör årligen hundratals event inom svenskt och nordiskt näringsliv och erbjuder affärsinriktad utbildning och events under en rad starka varumärken med tusentals nöjda och lojala kunder inom både privat och offentlig verksamhet. Inom företaget ryms många roller och arbetsuppgifter. Det vi har gemensamt är att vi är drivna, ambitiösa och strävar mot samma mål- att organisera och skapa de bästa mässorna, konferenserna och kurserna för våra kunder.

Du kommer trivas hos som utbildningsproducent om du:
Förutom att vara ambitiös tänker stort och logiskt och stimuleras av stora kontaktnät, har förmåga att lyssna och analysera komplex information för att se faktiska och framtida behov och engagera ledande personer i olika organisationer.

Rollen:
Som producent har du uppgiften att skapa nischade konferenser och kurser för det privata näringslivet, främst inom finans och försäkring, varför vi ser det som ett måste att du intresserar dig och har förståelse för området! Att ämnesgenerera nya idéer, genom grundlig research, som senare blir en kurs eller konferens är en stor del av din roll.

Som producent blir du ansvarig för hela idén till genomförandet av eventet. Förutom att identifiera kommersiellt gångbara ämnen och ta fram programinnehåll som bygger på genomgripande kvalitativ och kvantitativ research från olika målgrupper, ingår också att skapa content för sociala medier samt att kontakta och nätverka med branschexperter och anlita föreläsare.

För att garantera att den information vi tillhandahåller håller högsta klass jobbar du nära målgrupperna och har daglig kontakt med olika branscher för att läsa av trender och förändringar på marknaden. Du skapar nätverk och kontakter inom ditt affärsområde och samarbetar med särskilt initierade experter inom olika områden för att tillsammans med dem värdera potentialen av det material du får fram via din research.

Du har eftergymnasial utbildning från t ex högskola, universitet eller YH – företrädesvis inom ekonomi eller samhällsvetenskapliga områden

Som producent hos oss är du del av ett större team vilka bland andra innefattar marknadsförare, säljare och administratör, men du jobbar till stor del självständigt. Tempot är tidvis högt varför vi hoppas på att du är en person som är engagerad och drivs av energi och höga mål.
Förmåga att snabbt sätta dig in i olika områden kommer ge dig en stor fördel, liksom att du med lätthet kan sortera och strukturera arbete för att få fram relevant och kommersiellt content till produkterna och för de olika kanalerna.

Du gillar att uttrycka dig och talar och skriver svenska och engelska flytande och har goda kunskaper i Office-paketet.

Vi sitter i ljusa lokaler mitt på Fridhemsplan med nära till allt. Givetvis har vi kollektivavtal och andra förmåner.

Insight Events Sweden AB behöver förstärkning till databasen! De nya GDPR reglerna innebär delvis nya rutiner i och med utökat integritetsskydd för personuppgifter, vilket gör att vi söker dig som är:

Noggrann, effektiv och som har lätt att sätta dig in i system. Du kanske studerar på universitetet eller söker det perfekta ingångsjobbet åren efter examen?

Som databasadministratör är ditt uppdrag att ta hand om och vårda företagets marknadsdatabas som dels består av tusentals befintliga kunder och dels blivande kontakter. Ditt jobb innebär att du dels stämmer av vår befintliga kunddatabas samt får den att växa genom att bygga nya kontakt och företagsuppgifter med deras samtycke. Detta görs bland annat via mail och telefon. I tillägg kan andra uppgifter tillkomma i rollen, såsom att tex registrera våra eventdeltagare

Då vi i första hand arbetar med CRM och Direktmarknadsföring för att marknadsföra våra konferenser och kurser är databasen Insight Events hjärta och grunden till företagets framgång.

Om Insight Events: Vi genomför årligen närmare 100 konferenser och kurser inom en rad olika sektorer. Våra tusentals deltagare är beslutsfattare från både näringslivet och den offentliga sektorn. Vi ser ljust på framtiden och är ett företag i tillväxt. Företaget ingår i den franska koncernen Comexposium vilket ger en internationell känsla och en bra finansiell grund att stå på. På Insight Events ryms många roller! Bland annat databasadministratörer, projektledare, säljare, projektkoordinatorer, marknadsförare m.fl. Tillsammans jobbar vi mot samma mål: Att skapa, organisera och utföra de bästa mässorna, konferenserna och kurserna för våra kunder.

Vi är drivna, ambitiösa och gillar högt tempo, är du också det – rekommenderar vi dig att söka tjänsten!

Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler mitt på Fridhemsplan!

Insight Events Sweden söker dig som redan har erfarenhet eller har stor fallenhet för Coordination Management. Det perfekta jobbet för dig som vill få chansen inom service management och administration.

Att vara Project coordinator innebär att du bör vara van att hantera administration, många system, snabbt kan lyfta blicken, är noggrann med detaljer och kan växla mellan flera olika uppgifter i stundvis högt tempo. Vidare är du givetvis extremt serviceminded och sätter kunden, såväl de interna och externa i första rummet.

Som Coordinator har du övergripande operativt ansvar för dina projekt och områden och kontroll över all logistik och samordning i eventkedjan vilket bland annat inkluderar:

Koordinering & kommunikation
– Koordinera talare och annat praktiskt kring föreläsningarna i samband med våra events – konferenser och kurser, tex skicka talarbekräftelser, lokalbesked, boka resor osv.
– Stödja sponsorer och utställare
– Koordinera våra deltagare

Säkerställa högkvalitativ leverans av våra event
– Tillgodose sponsorers och utställares önskemål
– Administrera teknik och samordning kring föreläsningar och aktiviteter
– Beställning av Signage och branding i samråd med marknadsavdelningen
– Uppföljning med kunder och talare efter avslutade projekt, som tex skicka utvärderingar, sammanställa dessa och dokumentera internt för utveckling framåt

Förvalta & utveckla
– Planera resurserna inom projektet
– Kostnadskontroll och budget

Vem söker vi? Färdigheter!
– Du är verbal och talar och skriver flytande svenska och engelska på en professionell nivå
– Det är en fördel om du har erfarenhet av Coordination Management i en kommersiell miljö, B2B liksom att hantera externa leverantörer.
– Du är van eller har fallenhet att arbeta med budgetar och kostnadsuppföljning
– Du är mycket strukturerad med utpräglat starka organisatoriska färdigheter. Du har god framförhållning, är driven, ansvarstagande och uppmärksammar varje minsta detalj
– Du är duktig på att hantera människor och har en utpräglad känsla för service
– Du är van att arbeta i högt tempo och kan hantera många parallella uppgifter
– Du har självklart goda kunskaper i Office paketet och håller dig uppdaterad inom området

Om Insight Events: Vi genomför årligen närmare 100 konferenser och kurser inom en rad olika sektorer. Våra tusentals deltagare är beslutsfattare från både näringslivet och den offentliga sektorn. Vi ser ljust på framtiden och är ett företag i tillväxt. Företaget ingår i den franska koncernen Comexposium vilket ger en internationell känsla och en bra finansiell grund att stå på. På Insight Events ryms många roller! Bland annat databasadministratörer, projektledare, säljare, projektkoordinatorer, marknadsförare m.fl. Tillsammans jobbar vi mot samma mål: Att skapa, organisera och utföra de bästa mässorna, konferenserna och kurserna för våra kunder.

Vi är drivna, ambitiösa och gillar högt tempo, är du också det – rekommenderar vi dig att söka tjänsten!

Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler mitt på Fridhemsplan nära alla kommunikationer och bekvämligheter

Rollen är på heltid, deltid, visstidsanställning eller projektanställning

Client Relationship Coordinator  – perfekta ingångjobbet för dig som vill få chansen inom service management och administration

Insight Events genomför årligen närmare hundra mässor, konferenser, kurser och utbildningar på den svenska marknaden. Våra tusentals deltagare är beslutsfattare från både privata näringslivet och offentlig sektor. Målsättningen är att ge våra deltagare ny och utvecklande kunskap med de mest kända experterna inom respektive område. Våra produkter erbjuder också möjlighet att personligen möta potentiella kunder och knyta nya affärskontakter.

Vi söker en serviceminded client relationship coordinator till vårt team.

Är du en teamplayer, noggrann, effektiv och som har lätt att sätta dig in i system? Du kanske studerar på universitetet eller söker det perfekta ingångsjobbet åren efter examen? Är du administrativt lagd med ordning och reda, är serviceminded, har lätt för kommunikation och relationer och är sugen på marknadskommunikation på en kommersiell arena?

Då kan detta vara din möjlighet att få chansen inom området. Som CRC kommer du jobba tätt ihop med vår Customer relationship Manager och se till att såväl deltagare som sponsorer och utställare kommer i första rummet. Rollen är uppdelad i 2 delar och utgör 100% heltid.

Om rollen:

Som CRC tillhör du Marketing- och Sales avdelningen och kommer fungera som huvudstöd samt rapportera till Customer relationship Manager. 50% av rollen innefattar CRM relaterade uppgifter såsom:

– Starta upp detaljerade utställarlistor, sammanställa och hantera information om dessa i våra system, tex rabattkoder, möten,

–  I samband med kontakt med kunden, aktivera diverse koder i våra system.

– Uppdatera löpande i utställarlistan information som kommer in från sponsor,

– Administrering av mötes och lunchinbjudningar

– Hantera deltagarlistor och möteslistor enligt GDPR och i samråd med våra interna avdelningar

– Sända information om efterfakturering till kunden

– Registrera utställar- och sponsorpersonal av olika kategorier i vårt interna crm system

– Vara behjälplig vid inkommande frågor från kund

– M.m

Till arbetsuppgifterna hör också:

Registrering av deltagare i vårt system EventBuizz m.m

Resterande 50% av rollen utgörs av att hantera kundregister och övrig databasadministration, en uppgift som iom nya GDPR har vuxit sig än viktigare. De nya reglerna innebär delvis nya rutiner i och med utökat integritetsskydd för personuppgifter.

Som databasadministratör är ditt uppdrag att ta hand om och vårda företagets marknadsdatabas som dels består av tusentals befintliga kunder och dels blivande kontakter. Ditt jobb innebär att du dels stämmer av vår befintliga kunddatabas samt får den att växa genom att bygga nya kontakt och företagsuppgifter med deras samtycke. Detta görs bland annat via mail och telefon. I tillägg kan andra uppgifter tillkomma i rollen.

Mer om Insight Events:

Företaget ingår i den franska koncernen Comexposium vilket ger en internationell känsla och en bra finansiell grund att stå på. På Insight Events ryms många roller! Bland annat databasadministratörer, projektledare, säljare, projektkoordinatorer, marknadsförare m.fl. Tillsammans jobbar vi mot samma mål: Att skapa, organisera och utföra de bästa mässorna, konferenserna och kurserna för våra kunder.

Vi är drivna, ambitiösa och gillar att vara med när det händer, känner du igen dig i det – rekommenderar vi dig att söka tjänsten!

Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler mitt på Fridhemsplan! Har kollektivavtal och nära till alla kommunikationer

Vi söker en KEY ACCOUNT MANAGER

About you
Are you an efficient and motivated sales/business development executive/manager with a proven track record of success and competency in selling sponsorship or exhibition packages within the conference and events market? Are you looking to work for a leading event organizer responsible for number of leading event brands in Sweden with the opportunity to help further expand the business? Work on an established and expanding portfolio of events designed for corporate and public sector/governmental executives and leaders.

About the role
The suitable candidate will:

  • Have gained at least 2 -3 years in sponsorship sales and be looking to continue your sales career in the conference industry
  • Have a proven track record of performance in B2B sponsorship sales, primarily through selling over the telephone and some experience in selling face to face
  • The ability to communicate with both national and international companies you will have Fluency in both spoken and written Swedish & English languages.
  • As a competent seller you will have the ability to hunt and obtain new business clients as well as manage existing clients both before, during and after each event.
  • You will be a strong self motivator with an ability to be able to learn quickly and understand the client value chain for each event in industries including Technology, Medical, industry, financial services.
  • Display the ability to sell in a consultative manner and identify the relevant needs and requirements for each customer • You will be confident writing personalized business sales proposals for client.
  • Have ability to understand and assess client business needs and be able to develop creative solutions to meet their needs
  • Excellent interpersonal, organisational, time management and communication skills
  • You will be used to working to targets, deadlines and work as part of a larger sales team

About us
Insight events annually perform close to one hundred hundred fairs, conferences and courses in the Swedish market. Our thousands of participants are decision makers from both the private and public sectors. The goal is to give our participants new and developing knowledge with the most well-known experts in their respective areas. Our products and services also offer the opportunity to personally meet potential customers and connect new business contacts.

We are located in Stockholm.

Vill du jobba hos oss? Skicka gärna en spontanansökan.

Hos oss arbetar bland annat projektledare, säljare, projektkoordinatorer, marknadsförare tillsammans mot samma mål. Att skapa, organisera och skapa de bästa mässorna, konferenserna och kurserna för våra kunder. Är du driven, ambitiös och gillar högt tempo är du välkommen att kontakta oss!

Insight Events Sweden AB (tidigare Informa IBC Sweden) startade sin verksamhet 1994 och genomför årligen aktuella mässor, konferenser, kurser och utbildningar på den svenska marknaden. Våra tusentals deltagare är beslutsfattare från både privata näringslivet och offentlig sektor. I oktober 2015 ändrade vi företagsstruktur och vårt nya namn är Insight Events Sweden, ett företagsnamn som bättre speglar våra tjänster och produkter. Förändringen har gjort det möjligt för oss att ytterliga fördjupa vårt kundfokus genom ökad flexibilitet och modernitet. Genom produkter erbjuder vi våra kunder nya insikter och kunskap kombinerat med forum för ömsesidigt utbyte och nätverkande.

Intresserad? Använd formuläret nedanför eller kontakta oss på rekrytering@insightevents.se om du har några frågor om hur det är att arbeta hos Insight Events Sweden.