valkommen

VÄLKOMMEN TILL SERVICEDESKFORUM

Viktig uppdatering! Servicedeskforum flyttas fram till hösten!

Vi gissar att få undgått coronavirusets framfart i såväl media och i samhället och de restriktioner det medför. Utvecklingen har gått fort på några få dagar. I nuläget känns läget osäkert och svårt att förutspå eller planera. Vi har därför beslutat att ställa in Servicedeskforum i maj för att återkomma strax efter sommaren den 13-14 oktober.

Vi ser fram emot att välkomna er då istället. Vill du flytta över din bokning till det nya tillfället behöver du inte göra någonting och kan gå på konferensen i september som vanligt. Skulle du vilja boka av det nya datumet kan du göra det fram till 1 månad innan konferensens start utan kostnad.


Samverkan mellan människor, teknik & processer för en framgångsrik servicedesk & support!

Vi har under ett flertal år pratat om hur vi kan automatisera servicedesken och skapa lösningar för en robotiserad självservice men hur gör vi i egentligen i praktiken – var står vi nu och vilka utmaningar har vi på vägen för att nå dit? Under konferensen kommer vi få lyssna till ett flertal praktikfall som berättar om deras resa för att automatisera supporten och skapa smidiga lösningar för t.ex. självservice. Utvecklingen teknologiskt går idag som vi vet otroligt snabbt men vi får inte heller glömma hur viktigt det är att ha en bra balans mellan människan, tekniken och våra processer för att skapa en framtidsinriktad och effektiv servicedesk och support.

Missa inte möjligheten att lyssna till de som redan idag har börjat omvandlingen till att framtidssäkra sin servicedesk och support. Boka din plats på årets viktigaste event redan idag!

Ett fullspäckat program med bland annat inspirerande praktikfall från:

• Marita Rendert, sektionschef Servicedesk, It-kundservice, Polismyndigheten
• Fredrik Andersson, enhetschef / Servicedesk Manager, Eskilstuna Kommun
• Mathias Norderstål, verksamhetschef Kund- och Medlemsservice, HSB Stockholm
• Gustav Erman, produktägare för Digitala möten på IT- avdelningen, Arbetsförmedlingen
• Erik Westlund, enhetschef Service Desk, VGR IT
• Cecilia Andersson, Teamleader IT-Support Butik & Applikationssupport, Axfood IT
• Patrick Egemo, Teamleader IT-Support Kontor och Lager, Axfood IT

Konferensens första dag avslutas i vanlig ordning med nätverksmingel och prisutdelning till Årets Servicedesk, Årets Servicedeskchef och Årets Servicedeskmedarbetare.

Anmäl dig redan i dag till årets viktigaste mötesplats inom Servicedesk där du har möjlighet att umgås med kollegor i branschen, beslutsfattare och ledande experter.

NYHETER

servicedesk-awards

SERVICEDESK AWARDS

servicedeskawards_logo_2020

Servicedesk Awards hålls årligen i samband med konferensen Servicedesk forum. Pris delas ut till Årets Servicedesk, Årets Servicedeskchef och Årets Servicedeskmedarbetare. Nu kan du skicka in din nominering till servicedesk awards 2020!

Vinnare 2019

PwC PriceWaterhouseCoopers – ”Årets Servicedesk 2019” 

Christoffer Forsell, Tieto – ”Årets Servicedesk Manager 2019”

Marcus Nielsen, JSC IT-partner AB – ”Årets Servicedeskmedarbetare 2019”!

sponsorskap-utstallning

SPONSORSKAP & UTSTÄLLNING

Är du intresserad av sponsorskap/utställning på Servicedeskforum?
Här finns möjligheten att möta och nätverka med de mest initierade av servicedesk experterna i Norden.

För mer information, vänligen kontakta:
Robert Ahlqvist
+46 (0)8 587 662 68
robert.ahlqvist@insightevents.se

utstallare-lista

GULDSPONSOR 2020


Atlassian unleashes the potential of every team. Our team collaboration and productivity software helps teams organize, discuss, and complete shared work. Teams at more than 159,000 customers, across large and small organizations – including General Motors, Walmart Labs, Bank of America Merrill Lynch, Lyft, Verizon, Spotify and NASA – use Atlassian’s project tracking, content creation and sharing, and service management products to work better together and deliver quality results on time. Learn more about our products, including Jira Software, Confluence, Trello, Bitbucket, Opsgenie, Jira Service Desk, and Jira Align at https://atlassian.com/.


SILVERSPONSORER 2020


Efecte är ett europeiskt SaaS-företag som är specialiserat på lösningar för tjänstehantering, självbetjäning, identitetshantering och åtkomststyrning. Vi erbjuder en samlad, användarcentrerad lösning som direkt ger våra kunder optimal produktivitet, tydlig rapportering och avkastning på investeringen. Vår programvara och våra tjänster tillhandahålls både på plats och i molnmiljöer. Efecte har verksamhet i Finland Sverige, Danmark och Tyskland och har för närvarande över 300 kunder i Europa.


microfocus

Mer info inom kort.


UTSTÄLLARE 2020


Synerity erbjuder programvaror och tjänster inom Enterprise Service Management, Process Automation och End-user Experience Management. Vi tror på fokus och har noggrant valt ut att basera vårt erbjudande på ett mindre antal lösningar som av analytiker som Gartner, Forrester m.fl. anses ha en stark marknadsposition, vara speciellt innovativa och uppvisar en positiv tillväxt. Framförallt är dessa idag Cherwell Software, Nexthink och Happy Signals.


program

PROGRAM

Vi presenterar stolt programmet för Servicedeskforum 2020!

talare

TALARE

Vi presenterar stolt 2020 års talare!

talare_servicedesk2

Fredrik Andersson

Eskilstuna Kommun

talare_servicedesk10

Örjan Grinndal

Vd och grundare av INSIDE Development

talare_servicedeskforum2020_janette

Jeanette Sundberg

Nordea

talare_servicedesk8

Lana Abdulla

IT-Gården

anmalan

ANMÄLAN

Anmälan för Servicedesk Forum 2020 är öppen!

Gå vidare med knappen nedan.

Du kan också anmäla dig på info@insightevents.se eller ringa +46 (0)8 587 662 00

PrislistaBoka t.o.m 12/5Boka fr.o.m 13/5
Konferens11.690 kr12.890 kr
Middag (begränsat antal platser)750 kr750 kr
kontakt

KONTAKT

Insight Events Sweden
Organisatör
+46 (0)8 587 662 00
info@insightevents.se

Stefan Broman
Projektledare
+46(0)8 587 662 23
stefan.broman@insightevents.se

Robert Ahlqvist
Utställning/sponsorskap
+46 (0)8 587 662 68
robert.ahlqvist@insightevents.se