18 - 19 OKTOBER 2022

STOCKHOLM

SERVICEDESK FORUMANMÄLANPROGRAM
valkommen

VÄLKOMMEN TILL SERVICEDESK FORUM 2022

Arbetet med servicedesk och support är viktigare än någonsin tidigare. Vi har nu tagit oss igenom en pandemi och har hamnat mitt i en geopolitisk kris istället. Detta ställer helt nya krav oavsett ifall vi arbetar som ledare eller medarbetare inom supporten. Vi har vant oss med hybridarbete och att arbeta med självledarskap och ledarskap för att bibehålla en hög motivation och service till våra interna och externa kunder. Men hur skapar du förutsättningar för medarbetarna att kunna möta kunden på bästa tänkbara sätt samtidigt som du skapar en kultur med delaktighet där medarbetarna har roligt på jobbet och utvecklas samtidigt.

Två frågor som ständigt är aktuellt för dig inom servicedesk och support är:

  • Hur hittar vi anställda med rätt kompetens och motivation?
  • Hur bibehåller vi talanger inom supporten och kompetensutvecklar?

Under research inför årets Servicedesk Forum har vi pratat mer er proffs, om ert arbete och om er verksamhet, och fått veta hur krisen inneburit förändringar, i ledarskapet, rollen, hybridarbete och verksamheten. Vi vet också att många av er ställer om och digitaliserar verksamheten i ett snabbare tempo än någonsin tidigare. Det krävs både nya systemlösningar och migration av olika befintliga system som ska harmoniseras för att stödja era processer och rutiner. Men det är också viktigt att komma ihåg att det krävs samverkan mellan människor, teknik och processer för att skapa en framgångsrik servicedesk och support.

Missa inte möjligheten att under konferensen lyssna till de som i praktiken har börjat omvandlingen till att framtidssäkra sin servicedesk och support. Boka din plats på årets viktigaste event redan idag där du har möjlighet att umgås med kollegor i branschen, beslutsfattare och ledande experter.

Under två dagar får du ta del av ett fullspäckat program med bland annat inspirerande talare som:

  • Kija Monteil, Customer Service Manager, Fortum Sweden
  • Andreas Synning, Enhetschef IT-Support & Utbildning, Svenska Kyrkan
  • Rasmus Westberg, Team leader & Incident Manager, Fusion Support
  • Fredric Melchersson, Operations Manager, Aspia
  • Mille Beckman, Operativ Chef & Senior Rådgivare, GoToWork
  • Örjan Grinndal, VD och grundare, Inside Development

Konferensens moderator:

Frida Almgren, VD och grundare, Frida Almgren Communication

Konferensens första dag avslutas i vanlig ordning med nätverksmingel och prisutdelning till Årets Servicedesk, Årets Servicedeskchef och Årets Servicedeskmedarbetare. Varmt välkommen i oktober!

NYHETER

servicedesk-awards

SERVICEDESK AWARDS

servicedeskawards_logo_2022

Servicedesk Awards hålls årligen i samband med konferensen Servicedesk forum.
Pris delas ut till Årets Servicedesk, Årets Servicedeskchef och Årets Servicedeskmedarbetare.

Vinnare 2022

Årets Servicedesk 2022 – Systembolaget

Årets Servicedesk manager 2022 – Manhal Albotane, QD Sverige AB

Årets Servicedeskmedarbetare 2022 – Carin Lundkvist, Kommunalförbundet ITSAM

Läs motiveringar och se tidigare vinnare här!

sponsorskap-utstallning

SPONSORSKAP & UTSTÄLLNING

Är du intresserad av sponsorskap/utställning på Servicedeskforum?
Här finns möjligheten att möta och nätverka med de mest initierade av servicedesk experterna i Norden.

För mer information, vänligen kontakta:
Linda Forsberg
linda.forsberg@insightevents.se
+46 (0)8 587 662 37

utstallare-lista

GULDSPONSOR 2022


Atlassian unleashes the potential of every team. Our team collaboration and productivity software helps teams organize, discuss, and complete shared work. Teams at more than 159,000 customers, across large and small organizations – including General Motors, Walmart Labs, Bank of America Merrill Lynch, Lyft, Verizon, Spotify and NASA – use Atlassian’s project tracking, content creation and sharing, and service management products to work better together and deliver quality results on time. Learn more about our products, including Jira Software, Confluence, Trello, Bitbucket, Opsgenie, Jira Service Desk, and Jira Align at https://atlassian.com/.


SILVERSPONSORER 2022


Efecte är ett europeiskt SaaS-företag som är specialiserat på lösningar för tjänstehantering, självbetjäning, identitetshantering och åtkomststyrning. Vi erbjuder en samlad, användarcentrerad lösning som direkt ger våra kunder optimal produktivitet, tydlig rapportering och avkastning på investeringen. Vår programvara och våra tjänster tillhandahålls både på plats och i molnmiljöer. Efecte har verksamhet i Finland Sverige, Danmark och Tyskland och har för närvarande över 300 kunder i Europa.


front_ai

Front AI – a forerunner in customer service automation – specializes in Conversational AI-based Service Bots that fluently understand natural language. The company provides cutting-edge solutions that help streamline customer service by automating customer queries as well as back-office routine work. Front AI’s Service Bots empower organizations to leverage high-quality automated customer self-service around the clock, fluently in all Nordic languages. The company operates in the Nordics, and its head office is located in Helsinki


boost-ai-logo_Rityta 1

Boost.ai specializes in enterprise-grade conversational artificial intelligence (AI). The world’s most user-friendly conversational AI platform, which is used by companies like Telenor and DNB, empowers enterprises to automate and scale customer service and internal support channels. Boost.ai is headquartered in Stavanger with satellite offices in Santa Monica (US), Oslo and Stockholm.


UTSTÄLLARE


Synerity erbjuder programvaror och tjänster inom Enterprise Service Management, Process Automation och End-user Experience Management. Vi tror på fokus och har noggrant valt ut att basera vårt erbjudande på ett mindre antal lösningar som av analytiker som Gartner, Forrester m.fl. anses ha en stark marknadsposition, vara speciellt innovativa och uppvisar en positiv tillväxt. Framförallt är dessa idag Cherwell Software, Nexthink och Happy Signals.


freshworks

Freshworks gör det snabbt och enkelt för företag att glädja sina kunder och anställda. Vi gör detta genom att inta ett nytt förhållningssätt till att skapa och leverera programvara som en tjänst som är prisvärd, snabb att implementera och utformad för slutanvändaren. Till skillnad från äldre programvara skapar Freshworks teknik som fungerar för alla, vilket gör det enkelt för IT, kundservice, försäljning, marknadsförare och HR att göra sitt jobb och glädja sina kunder.

Mer än 50 000 företag använder Freshworks SaaS för att möjliggöra en bättre kundupplevelse (CX, CRM) och medarbetarupplevelse (ITSM, HRSM).


easit-logo

Med vår Service Managementprodukt Easit GO kan vi enkelt skräddarsy lösningar för att skapa ett system som tillgodoser just erat behov.
All lagring och hantering av data sker inom Sverige vilket är något vi upplever efterfrågas allt mer.

Svenska Easit grundades 1999 och är numer en del av Kanadensiska Constellation Software som är noterat på Toronto Stock Exchange.


telavox-logga2022

Telavox startades år 2002 av två Lundastudenter i ett vindsutrymme. Idag är det ett globalt IT-bolag som utvecklar en världsledande kommunikationsplattform.

Oavsett om det handlar om en startup eller en gigant, så bidrar Telavox till att göra företag mer öppna, effektiva och tillgängliga.
Telavox har allt som ett företag behöver för att enkelt kommunicera och samarbeta med kunder och kollegor. De samlar telefoni, växel, video och chatt i en molnbaserad lösning.


program

PROGRAM

Vi presenterar stolt årets program!

talare

Vi presenterar stolt 2022 års talare!

talare_servicedesk10

Örjan Grinndal

Vd och grundare av INSIDE Development

Andreas Synning

Andreas Synning

Svenska Kyrkan

Elin Trapp

Elin Trapp

LYKO

anmalan

ANMÄLAN

Anmälan för Servicedesk Forum 2022 är öppen!

Prislista (priserna är exkl.moms)Boka fr.o.m 1/10
Konferens12.990 kr