valkommen

VÄLKOMMEN TILL SERVICEDESK FORUM 2019!

Framtidssäkra din Servicedesk och Support! Så skapar du förutsättningar för medarbetarna att kunna möta kunden på bästa tänkbara sätt

Utvecklingen teknologiskt går idag snabbt men hur implementerar du alla nya lösningar i praktiken. Hur ser det ut med balansen mellan människa, teknik och processer?

Vi kommer under konferensen att lyssna till ett flertal organisationer och företag som på ett framgångsrikt sätt har tagit till sig ny teknologi däribland:

• IKEA Group som har gått från lokala servicedesk funktioner och lokalt IT-stöd till en global IT Service Desk som Single Point of Contact.
• Eskilstuna kommun som genomgått digital transformation och som berättar om sin AI-baserade chatbot.

Samtidigt som de tekniska möjligheterna är större än någonsin så handlar service fortfarande om att sätta kunden och medarbetaren i fokus. Du som arbetar med service och support, har säkert råkat ut för de mest skiftande bemötande. Allt från ”rakt på sak” till ”oerhört omständlig” eller ”supertrevlig” till ”nästan elak”. Människor uppfattas ofta olika. Och vad är det som skapar irritation och konflikter? Örjan Grinndal ger oss verktygen för att kunna hantera dessa situationer på ett framgångsrikt sätt. Du får även möjlighet att genomföra en personlig DISC-analys som fastställer din egen beteendestil.

Under två dagar får du ta del av ett fullspäckat program med bland annat:

• Fredrik Andersson, enhetschef / Servicedesk Manager, Eskilstuna Kommun
• Kija Monteil, Head of Planning & Implementation, Business Process Improvement, Consumer Services, Telia Company
• Lana Abdulla, IT-drifttekniker, IT-Gården
• Håkan Johansson, Servicedesk Manager, IT-Support Norden
• Henrik Johansson, Unit Manager, Support Improvements, Global IT Service Desk, IKEA Group
• Patric Klaremo, ansvarig för etableringen av kontaktcenter i Örebro Kommun, numera seniorkonsult och grundare, Millwater
• André Hagberg, avdelningschef verksamhetsstöd och medborgarservice, Järfälla kommun

Konferensens första dag avslutas traditionsenligt med nätverksmingel och prisutdelning till Årets Servicedesk, Årets Servicedeskchef och Årets Servicedeskmedarbetare. Anmäl dig redan i dag till årets viktigaste mötesplats inom Servicedesk där du har möjlighet att umgås med kollegor i branschen, beslutsfattare och ledande experter.

Varmt välkommen i maj!

Stefan Broman
Senior projektledare
Insight Events Sweden

NYHETER

servicedesk-awards

SERVICEDESK AWARDS

servicedeskawards_logo_2019-1-150x150

Servicedesk Awards hålls årligen i samband med konferensen Servicedesk forum. Pris delas ut till Årets Servicedesk, Årets Servicedeskchef och Årets Servicedeskmedarbetare. Nu kan du skicka in din nominering till servicedesk awards 2019!

Grattis Håkan Johansson till ”Årets Servicedesk Manager 2018” samt Lana Abdulla till ”Årets Servicedeskmedarbetare 2018”!

sponsorskap-utstallning

SPONSORSKAP & UTSTÄLLNING

Är du intresserad av sponsorskap/utställning på Servicedeskforum 2019?
Här finns möjligheten att möta och nätverka med de mest initierade av servicedesk experterna i Norden.

För mer information, vänligen kontakta:
Robert Ahlqvist
+46 (0)8 587 662 68
robert.ahlqvist@insightevents.se

utstallare-twozerooneeight

GULDSPONSOR 2019

advania

Advania erbjuder kompletta IT-lösningar till företag och offentlig verksamhet som förenklar och hjälper dem att växa. Med hjälp av ledande teknologi, plattformslösningar, tjänster och strategiska partnerskap erbjuder vi noggrant utvalda lösningar som skräddarsys efter varje unikt kundbehov. Fokus ligger på långsiktiga relationer och att leverera marknadens bästa service.


SILVERSPONSORER 2019

efecte

Efecte är ett nordiskt SaaS-företag som är specialiserat på lösningar för tjänstehantering, självbetjäning, identitetshantering och åtkomststyrning. Vi tillhandahåller användarvänlig programvara för tjänste- och identitetshantering till mellanstora och stora företag samt offentliga organ.

Vi erbjuder en samlad, användarcentrerad lösning som direkt ger våra kunder optimal produktivitet, tydlig rapportering och avkastning på investeringen. Vår programvara och våra tjänster tillhandahålls både på plats och i molnmiljöer.

Efecte finns i Finland, Sverige, Danmark och Tyskland. Efecte har för närvarande över 200 kunder i Europa. Företaget grundades 1998 och har sitt huvudkontor i Esbo, Finland.


zitac_logo

Zitac startades 2003 i Göteborg och är helt privatägt. Vi är idag ca 50 anställda med kontor i Göteborg, Helsingborg, Malmö och Stockholm. Våra kunder skiljer sig en del mellan våra affärsområden från bolag under 50 anställda till koncerner med fler än 20 000 anställda såväl i Sverige som utanför landets gränser. Vi utgår alltid från kompetens och är våra kunders specialister oavsett område. Vi strävar efter att bli marknads eller kompetensledande, i bästa fall både och inom alla våra områden. Det har resulterat i långa relationer till våra kunder, vi utvecklas med dem och arbetar aktivt med kompetensöverföring till kunder och mellan kunder. Vi identifierar vad som tar tid från organisationen och arbetar alltid för att förenkla och utveckla såväl arbetssätt, processer som tekniken. Arbetet skall med vår hjälp bli enklare, effektivare och väldigt viktigt, roligare.

Zitac har arbetat med Ivanti sedan 2009 och är i dag Nordens ledande integratör av Ivantis IT management lösningar. Vi arbetar med och har implementerat alla delar av Ivantis systemkomponenter. Ivanti som leverantör har ett stort fokus på IT Lifecycle management och finns med på samtliga centrala Gartner kvadranter. När LANDESK och HEAT Software bl a gick samman och bildade Ivanti i Januari 2017 blev man samtidigt den tredje största ITSM leverantören i världen.


happysignals

HappySignals helps organisations to save employees’ time and increase productivity. We help our customers improve their internal services’ performance by shifting the focus to employee experience through measuring and analysing employee happiness and lost worktime. Our ready-made surveys generate response rates far above the sector norms and the vast quantities of data help you to identify and prioritise areas for development while highlighting the business value of ITSM services.


inovia

Inovia AI – skapar intelligens med AI & Big Data.
Inovia AI är ett av nordens ledande utvecklare av Big Data och AI-drivna kundstjänstlösningar. Företaget grundades 2012 och har ca 60 anställda i Stockholm och Göteborg.

Vår personal är vår största tillgång, handplockade från 20 länder med specialister såsom PhDs, i Machine Learning, MBAs, ingenjörer och dataforskare från toppuniversitet runt om i världen.

Inovia Customer Care – en virtuell assistent.
Vi släpper nu Inovia Customer Care, en AI-baserad modern virtuell assistent som hanterar kundtjänst helt omnikanal, dvs låter dina kunder nå dig i valfri kanal – via chatt, e-mail, sociala medier eller röstsamtal.

Inovia Customer Care är speciellt framtagen och tränad för att avlasta dagens E-handelsföretag och klarar 50 – 60% vanliga kundtjänstfrågor vid start. Efter installation kan du vidareträna assistenten via ett användarvänligt admin gränssnitt. Du kan också låta den hämta information från egna utvalda system som t.ex. e-handelsplattform, CRM-system, kunskapsdatabaser mm för att skräddarsy kunskaperna.

Röstigenkänning  – nu på svenska.
Voice 2 Text – en transkriberingsmotor som dokumenterar tal till text och gör materialet 100% sökbart, i realtid.

Med ytterligare funktioner såsom kognitiv tolkning, sammanfattning, meta tagging mm kan du träna den på domänspecifika data för att bli expert på just din bransch, era företagsprodukter eller tjänster.

Levereras som molnlösning eller för lokal installation.

Läs mer på www.inoviagroup.ai

Följ oss på Twitter @inovia_ai


UTSTÄLLARE 2019

cherwell2

Cherwell Service Management är en av de ledande och snabbast växande lösningarna för Enterprise och IT Service Management. Förutom dess omfattande funktionalitet så är speciellt utmärkande för Cherwell dess enorma flexibilitet. Med Cherwell kan ni snabbt och kostnadseffektivt anpassa lösningen vid förändrade eller utökade behov. Cherwell innefattar bl.a. kraftfull funktionalitet för automation och självbetjäning och förutom för IT finns även färdigt stöd för HR, Facilities, Security inkl. GRC och PPM med från start. Till detta kommer även hundratals färdiga integrationer med andra lösningar. Licensmodellen är enkel och självklart kan man välja om man önskar få lösningen levererad som en SaaS tjänst eller i form av en licens för egen drift eller hos valfri driftpartner.


synnerity

Synerity erbjuder programvaror och tjänster inom Enterprise Service Management, Process Automation och End-user Experience Management. Vi tror på fokus och har noggrant valt ut att basera vårt erbjudande på ett mindre antal lösningar som av analytiker som Gartner, Forrester m.fl. anses ha en stark marknadsposition, vara speciellt innovativa och uppvisar en positiv tillväxt. Framförallt är dessa idag Cherwell Software, Nexthink och Happy Signals.


fujutsi

Mer information inom kort!


servicenow

Mer information inom kort!


program

PROGRAM

Vi presenterar stolt 2019 års program!

talare

TALARE 2019

Programmet för 2019 är under bearbetning och publiceras snart. Tills vidare kan du ta del av 2018 års talare!

talare_servicedesk2

Fredrik Andersson

Eskilstuna Kommun

    talare_servicedesk10

    Örjan Grinndal

    Vd och grundare av INSIDE Development

      talare_servicedesk7

      Kija Monteil

      Telia Company

        talare_servicedesk8

        Lana Abdulla

        IT-Gården

          anmalan

          ANMÄLAN

          Anmälan för Servicedesk Forum 2019 är öppen!

          Gå vidare till anmälan med knappen nedan

          PrislistaBoka t.o.m 10/5Boka fr.o.m 11/5
          Konferens11.690 kr12.890 kr
          Middag (begränsat antal platser)750 kr750 kr
          kontakt

          KONTAKT

          Insight Events Sweden
          Organisatör
          +46 (0)8 587 662 00
          info@insightevents.se

          Stefan Broman
          Projektledare
          +46(0)8 587 662 23
          stefan.broman@insightevents.se

          Robert Ahlqvist
          Utställning/sponsorskap
          +46 (0)8 587 662 68
          robert.ahlqvist@insightevents.se