valkommen

VÄLKOMMEN TILL SERVICEDESK FORUM 2019!

Framtidssäkra din Servicedesk och Support! Så skapar du förutsättningar för medarbetarna att kunna möta kunden på bästa tänkbara sätt

Utvecklingen teknologiskt går idag snabbt men hur implementerar du alla nya lösningar i praktiken. Hur ser det ut med balansen mellan människa, teknik och processer?

Vi kommer under konferensen att lyssna till ett flertal organisationer och företag som på ett framgångsrikt sätt har tagit till sig ny teknologi däribland:

• IKEA Group som har gått från lokala servicedesk funktioner och lokalt IT-stöd till en global IT Service Desk som Single Point of Contact.
• Eskilstuna kommun som genomgått digital transformation och som berättar om sin AI-baserade chatbot.

Samtidigt som de tekniska möjligheterna är större än någonsin så handlar service fortfarande om att sätta kunden och medarbetaren i fokus. Du som arbetar med service och support, har säkert råkat ut för de mest skiftande bemötande. Allt från ”rakt på sak” till ”oerhört omständlig” eller ”supertrevlig” till ”nästan elak”. Människor uppfattas ofta olika. Och vad är det som skapar irritation och konflikter? Örjan Grinndal ger oss verktygen för att kunna hantera dessa situationer på ett framgångsrikt sätt. Du får även möjlighet att genomföra en personlig DISC-analys som fastställer din egen beteendestil.

Under två dagar får du ta del av ett fullspäckat program med bland annat:

• Fredrik Andersson, enhetschef / Servicedesk Manager, Eskilstuna Kommun
• Kija Monteil, Head of Planning & Implementation, Business Process Improvement, Consumer Services, Telia Company
• Lana Abdulla, IT-drifttekniker, IT-Gården
• Håkan Johansson, Servicedesk Manager, IT-Support Norden
• Henrik Johansson, Unit Manager, Support Improvements, Global IT Service Desk, IKEA Group
• Patric Klaremo, ansvarig för etableringen av kontaktcenter i Örebro Kommun, numera seniorkonsult och grundare, Millwater
• André Hagberg, avdelningschef verksamhetsstöd och medborgarservice, Järfälla kommun

Konferensens första dag avslutas traditionsenligt med nätverksmingel och prisutdelning till Årets Servicedesk, Årets Servicedeskchef och Årets Servicedeskmedarbetare. Anmäl dig redan i dag till årets viktigaste mötesplats inom Servicedesk där du har möjlighet att umgås med kollegor i branschen, beslutsfattare och ledande experter.

Varmt välkommen i maj!

Stefan Broman
Senior projektledare
Insight Events Sweden

NYHETER

servicedesk-awards

SERVICEDESK AWARDS

servicedeskawards_logo_2019-1-150x150

Servicedesk Awards hålls årligen i samband med konferensen Servicedesk forum. Pris delas ut till Årets Servicedesk, Årets Servicedeskchef och Årets Servicedeskmedarbetare. Nu kan du skicka in din nominering till servicedesk awards 2019!

Grattis Håkan Johansson till ”Årets Servicedesk Manager 2018” samt Lana Abdulla till ”Årets Servicedeskmedarbetare 2018”!

sponsorskap-utstallning

SPONSORSKAP & UTSTÄLLNING

Är du intresserad av sponsorskap/utställning på Servicedeskforum 2019?
Här finns möjligheten att möta och nätverka med de mest initierade av servicedesk experterna i Norden.

För mer information, vänligen kontakta:
Roland Behrendt
+46 (0)8 587 662 77
roland.behrendt@insightevents.se

utstallare-twozerooneeight

SILVERSPONSOR 2019

efecte

Efecte är ett nordiskt SaaS-företag som är specialiserat på lösningar för tjänstehantering, självbetjäning, identitetshantering och åtkomststyrning. Vi tillhandahåller användarvänlig programvara för tjänste- och identitetshantering till mellanstora och stora företag samt offentliga organ.

Vi erbjuder en samlad, användarcentrerad lösning som direkt ger våra kunder optimal produktivitet, tydlig rapportering och avkastning på investeringen. Vår programvara och våra tjänster tillhandahålls både på plats och i molnmiljöer.

Efecte finns i Finland, Sverige, Danmark och Tyskland. Efecte har för närvarande över 200 kunder i Europa. Företaget grundades 1998 och har sitt huvudkontor i Esbo, Finland.


UTSTÄLLARE 2019

cherwell2

Cherwell Service Management är en av de ledande och snabbast växande lösningarna för Enterprise och IT Service Management. Förutom dess omfattande funktionalitet så är speciellt utmärkande för Cherwell dess enorma flexibilitet. Med Cherwell kan ni snabbt och kostnadseffektivt anpassa lösningen vid förändrade eller utökade behov. Cherwell innefattar bl.a. kraftfull funktionalitet för automation och självbetjäning och förutom för IT finns även färdigt stöd för HR, Facilities, Security inkl. GRC och PPM med från start. Till detta kommer även hundratals färdiga integrationer med andra lösningar. Licensmodellen är enkel och självklart kan man välja om man önskar få lösningen levererad som en SaaS tjänst eller i form av en licens för egen drift eller hos valfri driftpartner.


synnerity

Synerity erbjuder programvaror och tjänster inom Enterprise Service Management, Process Automation och End-user Experience Management. Vi tror på fokus och har noggrant valt ut att basera vårt erbjudande på ett mindre antal lösningar som av analytiker som Gartner, Forrester m.fl. anses ha en stark marknadsposition, vara speciellt innovativa och uppvisar en positiv tillväxt. Framförallt är dessa idag Cherwell Software, Nexthink och Happy Signals.


advania

Advania erbjuder kompletta IT-lösningar till företag och offentlig verksamhet som förenklar och hjälper dem att växa. Med hjälp av ledande teknologi, plattformslösningar, tjänster och strategiska partnerskap erbjuder vi noggrant utvalda lösningar som skräddarsys efter varje unikt kundbehov. Fokus ligger på långsiktiga relationer och att leverera marknadens bästa service.


program

PROGRAM

Vi presenterar stolt 2019 års program!

talare

TALARE 2019

Programmet för 2019 är under bearbetning och publiceras snart. Tills vidare kan du ta del av 2018 års talare!

talare_servicedesk2

Fredrik Andersson

Eskilstuna Kommun

    talare_servicedesk10

    Örjan Grinndal

    Vd och grundare av INSIDE Development

      talare_servicedesk7

      Kija Monteil

      Telia Company

        talare_servicedesk8

        Lana Abdulla

        IT-Gården

          anmalan

          ANMÄLAN

          Anmälan för Servicedesk Forum 2019 är öppen!

          Gå vidare till anmälan med knappen nedan

          PrislistaBoka t.o.m 8/3Boka t.o.m 10/5Boka fr.o.m 11/5
          Konferens9.990 kr11.690 kr12.890 kr
          Middag (begränsat antal platser)750 kr750 kr750 kr
          kontakt

          KONTAKT

          Insight Events Sweden
          Organisatör
          +46 (0)8 587 662 00
          info@insightevents.se

          Stefan Broman
          Projektledare
          +46(0)8 587 662 23
          stefan.broman@insightevents.se

          Roland Behrendt
          Utställning/sponsorskap
          +46 (0)8 587 662 77
          roland.behrendt@insightevents.se