SERVICEDESK FORUM

21-22 OKTOBER 2021 | STOCKHOLM & DIGITALT
ANMÄLAN PROGRAM
valkommen

VÄLKOMMEN TILL SERVICEDESK FORUM

Arbetet med servicedesk och support är viktigare än någonsin tidigare. Runt om i landet arbetar hjältar som dagligen löser problem inom supporten. Under det senaste året har vi gått igenom en pandemi som är långt från över. Något som har påverkat oss alla på olika sätt och vi kan fortfarande bara spekulera i vilka effekterna på lång sikt blir för oss oavsett ifall vi arbetar inom den privata eller offentliga sektorn.

Under research inför årets Servicedesk Forum har vi pratat mer er proffs, om ert arbete och om er verksamhet, och fått veta hur krisen inneburit förändringar, i strukturen, rollen, hemarbete och verksamheten. Samtidigt som pandemin pågår vet vi att ni är många som ställer om och digitaliserar verksamheten. Detta på ett sätt som var otänkbart bara för ett år sedan med distansarbete och införande av nya tekniska lösningar. Gamla system ska bytas ut mot nya lösningar liksom processer och rutiner. Det är också viktigt att komma ihåg att det krävs samverkan mellan människor, teknik och processer för att skapa en framgångsrik servicedesk och support.

Missa inte möjligheten att under konferensen lyssna till de som i praktiken har börjat omvandlingen till att framtidssäkra sin servicedesk och support. Boka din plats på årets viktigaste event redan idag där du har möjlighet att umgås med kollegor i branschen, beslutsfattare och ledande experter.

Under två dagar får du ta del av ett fullspäckat program med bland annat inspirerande talare som:

• Jeanette Sundberg, Manager for Workforce Management and Operational Excellence for Remote Service & Advice, Nordea
• Marita Rendert, sektionschef Servicedesk, IT-kundservice, Polismyndigheten
• Kerstin Holmqvist, IT Functional Manager Global Service Desk, Sandvik
• Fanny Lindström, verksamhetsutvecklare, Södertälje kommun
• Erik Westlund, enhetschef Service Desk, VGR IT
• Dr Nicola Millard, Principal Innovation Partner, BT

Konferensens första dag avslutas i vanlig ordning med nätverksmingel och prisutdelning till Årets Servicedesk, Årets Servicedeskchef, Årets Servicedeskmedarbetare och årets nya kategori Årets mest innovativa lösning inom Servicedesken. Varmt välkommen i oktober!

NYHETER

servicedesk-awards

SERVICEDESK AWARDS

servicedeskawards_logo_2021

Servicedesk Awards hålls årligen i samband med konferensen Servicedesk forum. Pris delas ut till Årets Servicedesk, Årets Servicedeskchef och Årets Servicedeskmedarbetare. Nu kan du skicka in din nominering till servicedesk awards 2021!

Vinnare 2019

PwC PriceWaterhouseCoopers – ”Årets Servicedesk 2019” 

Christoffer Forsell, Tieto – ”Årets Servicedesk Manager 2019”

Marcus Nielsen, JSC IT-partner AB – ”Årets Servicedeskmedarbetare 2019”!

sponsorskap-utstallning

SPONSORSKAP & UTSTÄLLNING

Är du intresserad av sponsorskap/utställning på Servicedeskforum?
Här finns möjligheten att möta och nätverka med de mest initierade av servicedesk experterna i Norden.

För mer information, vänligen kontakta:
Roland Behrendt
roland.behrendt@insightevents.se
+46 70 862 73 80

utstallare-lista

GULDSPONSOR 2021


Atlassian unleashes the potential of every team. Our team collaboration and productivity software helps teams organize, discuss, and complete shared work. Teams at more than 159,000 customers, across large and small organizations – including General Motors, Walmart Labs, Bank of America Merrill Lynch, Lyft, Verizon, Spotify and NASA – use Atlassian’s project tracking, content creation and sharing, and service management products to work better together and deliver quality results on time. Learn more about our products, including Jira Software, Confluence, Trello, Bitbucket, Opsgenie, Jira Service Desk, and Jira Align at https://atlassian.com/.


SILVERSPONSORER 2021


Efecte är ett europeiskt SaaS-företag som är specialiserat på lösningar för tjänstehantering, självbetjäning, identitetshantering och åtkomststyrning. Vi erbjuder en samlad, användarcentrerad lösning som direkt ger våra kunder optimal produktivitet, tydlig rapportering och avkastning på investeringen. Vår programvara och våra tjänster tillhandahålls både på plats och i molnmiljöer. Efecte har verksamhet i Finland Sverige, Danmark och Tyskland och har för närvarande över 300 kunder i Europa.


microfocus

Micro Focus är en brittisk koncern som idag är en av världens största mjukvaruföretag med över 12 000 anställda som utvecklar och säljer mjukvara med en lösningsinriktad och innovativ portfölj. Micro Focus kundbas består av mer än 40 000 kunder världen över och inkluderar många framgångsrika företag inom både privat och offentlig sektor. Micro Focus har lång erfarenhet av utveckling inom IT Service Managementområdet både för produkter och inom implementation genom egna resurser och partners. Micro Focus och dess partnernätverk besitter lång erfarenhet inom sitt område med tex produktspecialister, projektledare, arkitekter och har genom åren ansvarat för många implementationer av stora, komplexa och värdeadderande projekt.


servicenow

ServiceNow (NYSE: NOW) is the fastest-growing enterprise cloud software company in the world above $1 billion. Founded in 2004 with the goal of making work easier for people, ServiceNow is making the world of work, work better for people. Our cloud-based platform and solutions deliver digital workflows that create great experiences and unlock productivity for more than 6,200 enterprise customers worldwide, including approximately 80% of the Fortune 500.


front_ai

Front AI – a forerunner in customer service automation – specializes in Conversational AI-based Service Bots that fluently understand natural language. The company provides cutting-edge solutions that help streamline customer service by automating customer queries as well as back-office routine work. Front AI’s Service Bots empower organizations to leverage high-quality automated customer self-service around the clock, fluently in all Nordic languages. The company operates in the Nordics, and its head office is located in Helsinki


boost_ai

Boost.ai specializes in enterprise-grade conversational artificial intelligence (AI). The world’s most user-friendly conversational AI platform, which is used by companies like Telenor and DNB, empowers enterprises to automate and scale customer service and internal support channels. Boost.ai is headquartered in Stavanger with satellite offices in Santa Monica (US), Oslo and Stockholm.


UTSTÄLLARE 2021

synerity

SYNERITY – ER PARTNER FÖR BÄTTRE SERVICE- & SUPPORTLÖSNINGAR

Vi på Synerity är 100% fokuserade på att hjälpa våra kunder med lösningar inom Enterprise Service Management, Automation & Integration samt End-user Experience Management.

Vi tror på fokus och erbjuder ett noggrant urval av lösningar kombinerat med vår lokala kompetens och omfattande tjänsteutbud. Bland vårt urval av lösningar finner ni bl.a. Cherwell Service Management, Freshdesk/Freshservice och Nexthink.


freshworks

Ge dina kunder och anställda upplevelsen de förtjänar!

Låt oss vara ärliga. De flesta hatar programvaran som de använder på jobbet. Ofta är denna klumpig, dyr, krånglig att installera och frustrerande att använda. Mängder av timmar läggs på att försöka anpassa lösningarna och i slutändan blir lösningen så komplex att verksamheten måste ha ett helt team med personal för att det ska fungera. Och att uppgradera lösningen – glöm det. Freshworks är övertygade om att din verksamhet förtjänar bättre programvara – programvara som är klar att använda direkt, lätt att installera och använda och som kräver minimalt med anpassningar. Du behöver heller inte tömma bankkontot. Idag ger över 40 000 företag och organisationer vår programvara förtroendet att driva sina verksamheter. Vi tror att detta bara är början…


program

PROGRAM

Vi presenterar stolt programmet för Servicedeskforum 2021!

talare

TALARE

Vi presenterar stolt 2021 års talare!

erikw

Erik Westlund

VGR IT

talare_servicedesk10

Örjan Grinndal

Vd och grundare av INSIDE Development

talare_servicedeskforum2020_janette

Jeanette Sundberg

Nordea

talare_servicedesk8

Lana Abdulla

IT-Gården

anmalan

ANMÄLAN

Anmälan för Servicedeskforum 2021 är öppen!

Gå vidare med knappen nedan.

Du kan också anmäla dig på info@insightevents.se eller ringa +46 (0)8 587 662 00

Servicedesk Forum arrangeras som ett så kallat hybridevent. Du som deltagare väljer mellan att vara med fysiskt på plats om läget tillåter det och i mån av plats. Givetvis med maxantal och social distansering. Eller så deltar du digitalt där vi streamar konferensen live. Fortfarande med interaktion och möjlighet att utbyta erfarenheter med experter och kollegor emellan.  Du får personlig inloggningslänk och övrig praktisk information skickad via email till dig i god tid före konferensen. Vi frågor eller funderingar kontaktar du oss enklast på info@insightevents.se

PrislistaBoka fr.o.m 2/10
Konferens12.890 kr