19 - 20 MARS 2024

STOCKHOLM

SERVICEDESK FORUMANMÄLANPROGRAM
valkommen

VÄLKOMMEN TILL SERVICEDESK FORUM 2024

Hur kommer framtidens support se ut? Är den både förebyggande och preventiv där människan och AI fungerar i harmoni med varandra? Vi är just nu inne i en mycket spännande utvecklingsfas när det gäller service och support. Både när det gäller hur vi hanterar AI och avancerade analyser av alla ärenden som kommer in till supporten. Men också hur vi agerar i detta nya landskap med våra kompetenser och ledarskapet. Hur skapar du förutsättningar för medarbetarna att kunna möta kunden på bästa tänkbara sätt samtidigt som du skapar en kulturdriven support där medarbetarna utvecklas och har roligt på jobbet.

Några frågor som vi kommer att ta upp under årets konferens är:
• Hybrit ledarskap – vad innebär det på riktigt att arbeta och leda i en hybrid miljö?
• Hur ska vi tänka kring ChatGPT – möjlighet eller utmaning?
• Supporthjältar är säkerhetshjältar – hur tänka kring cyberhot och intrång?
• Kan människan och framtidens avancerade AI fungera tillsammans?
• Hur skapar du en kulturdriven support med högt engagemang bland medarbetarna?

Missa inte möjligheten att under konferensen lyssna till de som i praktiken har börjat omvandlingen till att framtidssäkra sin servicedesk och support. Boka din plats på årets viktigaste event redan idag där du har möjlighet att umgås med kollegor i branschen, beslutsfattare och ledande experter.

Under två dagar får du ta del av ett fullspäckat program med bland annat inspirerande talare som:

• Stephen Alstrup, PhD, Department of Computer Science & Algorithm Expert, University of Copenhagen & CEO, SupWiz
• Magnus Carling, CISO, Stena AB
• Perina Thölin Larsson, tf enhetschef kontaktcenter, Norrtälje kommun
• Nicklas Mattsson, enhetschef medlemscenter, Byggnads
• Kija Monteil, Customer Service Manager, Fortum Sweden
• Erik Westlund, enhetschef Service Desk, Västra Götalandsregionen VGR IT

Konferensens första dag avslutas i vanlig ordning med nätverksmingel och prisutdelning till Årets Servicedesk, Årets Servicedeskchef och Årets Servicedeskmedarbetare samt den nya kategorin Årets Innovatör och nytänkare inom supporten.

Varmt välkommen till Stockholm i mars!
Stefan Broman
Senior projektledare
Insight Events Sweden

NYHETER

servicedesk-awards

SERVICEDESK AWARDS

serviceaward00

Servicedesk Awards hålls årligen i samband med konferensen Servicedesk forum.
Pris delas ut till Årets Servicedesk, Årets Servicedeskchef och Årets Servicedeskmedarbetare.

Vinnare 2022

Årets Servicedesk 2022 – Systembolaget

Årets Servicedesk manager 2022 – Manhal Albotane, QD Sverige AB

Årets Servicedeskmedarbetare 2022 – Carin Lundkvist, Kommunalförbundet ITSAM

Läs motiveringar och se tidigare vinnare här!

sponsorskap-utstallning

SPONSORSKAP & UTSTÄLLNING

Är du intresserad av sponsorskap/utställning på Servicedeskforum?
Här finns möjligheten att möta och nätverka med de mest initierade av servicedesk experterna i Norden.

För mer information, vänligen kontakta:
Linda Forsberg
linda.forsberg@insightevents.se
+46 (0)8 587 662 37

utstallare-lista

GULDSPONSORER 2024


Freshworks gör det snabbt och enkelt för företag att glädja sina kunder och anställda. Vi gör detta genom att inta ett nytt förhållningssätt till att skapa och leverera programvara som en tjänst som är prisvärd, snabb att implementera och utformad för slutanvändaren. Till skillnad från äldre programvara skapar Freshworks teknik som fungerar för alla, vilket gör det enkelt för IT, kundservice, försäljning, marknadsförare och HR att göra sitt jobb och glädja sina kunder.

Mer än 50 000 företag använder Freshworks SaaS för att möjliggöra en bättre kundupplevelse (CX, CRM) och medarbetarupplevelse (ITSM, HRSM).



Synerity erbjuder programvaror och tjänster inom Enterprise Service Management, Process Automation och End-user Experience Management. Vi tror på fokus och har noggrant valt ut att basera vårt erbjudande på ett mindre antal lösningar som av analytiker som Gartner, Forrester m.fl. anses ha en stark marknadsposition, vara speciellt innovativa och uppvisar en positiv tillväxt. Framförallt är dessa idag Cherwell Software, Nexthink och Happy Signals.


SILVERSPONSOR 2024


Efecte är ett europeiskt SaaS-företag som är specialiserat på lösningar för tjänstehantering, självbetjäning, identitetshantering och åtkomststyrning. Vi erbjuder en samlad, användarcentrerad lösning som direkt ger våra kunder optimal produktivitet, tydlig rapportering och avkastning på investeringen. Vår programvara och våra tjänster tillhandahålls både på plats och i molnmiljöer. Efecte har verksamhet i Finland Sverige, Danmark och Tyskland och har för närvarande över 300 kunder i Europa.


UTSTÄLLARE 2024


SupWiz is an award-winning SaaS, delivering next-generation AI solutions to improve end-user service and support processes. Our omnichannel and modular solutions include chatbots, voicebots, emailbots, ticket classification & routing, real-time AI assistance for agents, knowledge search engine, and more. The solutions enhance existing support systems such as Zendesk, ServiceNow, TopDesk, Puzzel, among others, improving end-user and agent satisfaction and increasing efficiency. Thousands of agents across different industries use SupWiz’s AI solutions, benefiting millions of end-users in multiple languages. Our customers include several large public institutions (e.g., Tax Authorities, Hospitals, and Governmental units) and private organizations in web hosting, logistics, media, and utilities, among others.


program

PROGRAM

Vi presenterar stolt årets program!

talare

Vi presenterar stolt 2024 års talare!

stephen

Stephen Alstrup

University of Copenhagen & SupWiz

barbro kenving

Barbro Kenving

Systembolaget

magnus carlin

Magnus Carling

Stena AB

erik westlund

Erik Westlund

Enhetschef Servicedesk, Västra Götalandsregionen VGR IT

anmalan

ANMÄLAN

Anmälan för Servicedesk Forum 2024 är öppen!

Prislista (priserna är exkl.moms)
Konferens12.990 kr
Middag750 kr