valkommen
servicedesk-awards

SERVICEDESK AWARDS

servicedeskawards_logo_2020

Servicedesk Awards hålls årligen i samband med konferensen Servicedesk forum. Pris delas ut till Årets Servicedesk, Årets Servicedeskchef och Årets Servicedeskmedarbetare. Nu kan du skicka in din nominering till servicedesk awards 2020!

Vinnare 2019

PwC PriceWaterhouseCoopers – ”Årets Servicedesk 2019” 

Christoffer Forsell, Tieto – ”Årets Servicedesk Manager 2019”

Marcus Nielsen, JSC IT-partner AB – ”Årets Servicedeskmedarbetare 2019”!

sponsorskap-utstallning

SPONSORSKAP & UTSTÄLLNING

Är du intresserad av sponsorskap/utställning på Servicedeskforum 2019?
Här finns möjligheten att möta och nätverka med de mest initierade av servicedesk experterna i Norden.

För mer information, vänligen kontakta:
Robert Ahlqvist
+46 (0)8 587 662 68
robert.ahlqvist@insightevents.se

utstallare-twozerooneeight

GULDSPONSOR 2019


Advania erbjuder kompletta IT-lösningar till företag och offentlig verksamhet som förenklar och hjälper dem att växa. Med hjälp av ledande teknologi, plattformslösningar, tjänster och strategiska partnerskap erbjuder vi noggrant utvalda lösningar som skräddarsys efter varje unikt kundbehov. Fokus ligger på långsiktiga relationer och att leverera marknadens bästa service.


SILVERSPONSORER 2019


Efecte är ett nordiskt SaaS-företag som är specialiserat på lösningar för tjänstehantering, självbetjäning, identitetshantering och åtkomststyrning. Vi tillhandahåller användarvänlig programvara för tjänste- och identitetshantering till mellanstora och stora företag samt offentliga organ.

Vi erbjuder en samlad, användarcentrerad lösning som direkt ger våra kunder optimal produktivitet, tydlig rapportering och avkastning på investeringen. Vår programvara och våra tjänster tillhandahålls både på plats och i molnmiljöer.

Efecte finns i Finland, Sverige, Danmark och Tyskland. Efecte har för närvarande över 200 kunder i Europa. Företaget grundades 1998 och har sitt huvudkontor i Esbo, Finland.



Zitac startades 2003 i Göteborg och är helt privatägt. Vi är idag ca 50 anställda med kontor i Göteborg, Helsingborg, Malmö och Stockholm. Våra kunder skiljer sig en del mellan våra affärsområden från bolag under 50 anställda till koncerner med fler än 20 000 anställda såväl i Sverige som utanför landets gränser. Vi utgår alltid från kompetens och är våra kunders specialister oavsett område. Vi strävar efter att bli marknads eller kompetensledande, i bästa fall både och inom alla våra områden. Det har resulterat i långa relationer till våra kunder, vi utvecklas med dem och arbetar aktivt med kompetensöverföring till kunder och mellan kunder. Vi identifierar vad som tar tid från organisationen och arbetar alltid för att förenkla och utveckla såväl arbetssätt, processer som tekniken. Arbetet skall med vår hjälp bli enklare, effektivare och väldigt viktigt, roligare.

Zitac har arbetat med Ivanti sedan 2009 och är i dag Nordens ledande integratör av Ivantis IT management lösningar. Vi arbetar med och har implementerat alla delar av Ivantis systemkomponenter. Ivanti som leverantör har ett stort fokus på IT Lifecycle management och finns med på samtliga centrala Gartner kvadranter. När LANDESK och HEAT Software bl a gick samman och bildade Ivanti i Januari 2017 blev man samtidigt den tredje största ITSM leverantören i världen.


ivanti

Ivanti bildades när LANDESK och HEAT Software gick samman i Januari 2017. Andra varumärken som tidigare tillhörde LANDESK går nu också in under Ivanti. Dessa är ex Shavlik, AppSense, Xtraction och Wavelink. Med dessa lösningar och produktområden under samma namn är Ivanti den tredje största leverantören av ITSM lösningar globalt. Ivanti är också en av de ledande leverantörerna av helt integrerade lösningar inom hela området IT Lifecycle Management.

Ivanti som vi känner dom är ett innovativt och framåtblickande team som med lång erfarenhet och en tydlig vision för företaget och produkterna levererar klassledande teknologi och support. De senaste åren har innovationen framförallt resulterat i nya affärsmodeller som exempelvis möjlighet att konsumera som tjänst, innovativa enkla gränssnitt som ökar produktiviteten och alltmer avancerad funktionalitet.



Inovia AI – skapar intelligens med AI & Big Data.
Inovia AI är ett av nordens ledande utvecklare av Big Data och AI-drivna kundstjänstlösningar. Företaget grundades 2012 och har ca 60 anställda i Stockholm och Göteborg.

Vår personal är vår största tillgång, handplockade från 20 länder med specialister såsom PhDs, i Machine Learning, MBAs, ingenjörer och dataforskare från toppuniversitet runt om i världen.

Inovia Customer Care – en virtuell assistent.
Vi släpper nu Inovia Customer Care, en AI-baserad modern virtuell assistent som hanterar kundtjänst helt omnikanal, dvs låter dina kunder nå dig i valfri kanal – via chatt, e-mail, sociala medier eller röstsamtal.

Inovia Customer Care är speciellt framtagen och tränad för att avlasta dagens E-handelsföretag och klarar 50 – 60% vanliga kundtjänstfrågor vid start. Efter installation kan du vidareträna assistenten via ett användarvänligt admin gränssnitt. Du kan också låta den hämta information från egna utvalda system som t.ex. e-handelsplattform, CRM-system, kunskapsdatabaser mm för att skräddarsy kunskaperna.

Röstigenkänning  – nu på svenska.
Voice 2 Text – en transkriberingsmotor som dokumenterar tal till text och gör materialet 100% sökbart, i realtid.

Med ytterligare funktioner såsom kognitiv tolkning, sammanfattning, meta tagging mm kan du träna den på domänspecifika data för att bli expert på just din bransch, era företagsprodukter eller tjänster.

Levereras som molnlösning eller för lokal installation.

Läs mer på www.inoviagroup.ai

Följ oss på Twitter @inovia_ai



HappySignals helps organisations to save employees’ time and increase productivity. We help our customers improve their internal services’ performance by shifting the focus to employee experience through measuring and analysing employee happiness and lost worktime. Our ready-made surveys generate response rates far above the sector norms and the vast quantities of data help you to identify and prioritise areas for development while highlighting the business value of ITSM services.


UTSTÄLLARE 2019


Cherwell Service Management är en av de ledande och snabbast växande lösningarna för Enterprise och IT Service Management. Förutom dess omfattande funktionalitet så är speciellt utmärkande för Cherwell dess enorma flexibilitet. Med Cherwell kan ni snabbt och kostnadseffektivt anpassa lösningen vid förändrade eller utökade behov. Cherwell innefattar bl.a. kraftfull funktionalitet för automation och självbetjäning och förutom för IT finns även färdigt stöd för HR, Facilities, Security inkl. GRC och PPM med från start. Till detta kommer även hundratals färdiga integrationer med andra lösningar. Licensmodellen är enkel och självklart kan man välja om man önskar få lösningen levererad som en SaaS tjänst eller i form av en licens för egen drift eller hos valfri driftpartner.



Synerity erbjuder programvaror och tjänster inom Enterprise Service Management, Process Automation och End-user Experience Management. Vi tror på fokus och har noggrant valt ut att basera vårt erbjudande på ett mindre antal lösningar som av analytiker som Gartner, Forrester m.fl. anses ha en stark marknadsposition, vara speciellt innovativa och uppvisar en positiv tillväxt. Framförallt är dessa idag Cherwell Software, Nexthink och Happy Signals.



Mer information inom kort!



Mer information inom kort!


program

PROGRAM

Programmet för 2020 är under bearbetning.

Tills vidare kan du läsa förra årets program.

talare

TALARE 2019

Programmet för 2020 är under bearbetning och publiceras snart. Tills vidare kan du ta del av 2019 års talare!

talare_servicedesk2

Fredrik Andersson

Eskilstuna Kommun

talare_servicedesk10

Örjan Grinndal

Vd och grundare av INSIDE Development

talare_servicedesk7

Kija Monteil

Telia Company

talare_servicedesk8

Lana Abdulla

IT-Gården

anmalan

ANMÄLAN

Anmälan för Servicedesk Forum 2020 öppnar snart

Tills vidare kan du fylla i en intresseanmälan så skickar vi mer information när den finns tillgänglig!

kontakt

KONTAKT

Insight Events Sweden
Organisatör
+46 (0)8 587 662 00
info@insightevents.se

Stefan Broman
Projektledare
+46(0)8 587 662 23
stefan.broman@insightevents.se

Robert Ahlqvist
Utställning/sponsorskap
+46 (0)8 587 662 68
robert.ahlqvist@insightevents.se