SERVICEDESK FORUM

11-12 MAJ 2022 | STOCKHOLM
ANMÄLAN PROGRAM
valkommen

VÄLKOMMEN TILL SERVICEDESK FORUM 2022

Arbetet med servicedesk och support är viktigare än någonsin tidigare. Vi har nu tagit oss igenom en pandemi som fortfarande inte har släppt greppet om oss. Detta ställer helt nya krav oavsett ifall vi arbetar som ledare eller medarbetare inom supporten. Vi har vant oss med hybridarbete och att arbeta med självledarskap och ledarskap för att bibehålla en hög motivation och service till våra interna och externa kunder. Men hur skapar du förutsättningar för medarbetarna att kunna möta kunden på bästa tänkbara sätt samtidigt som du skapar en kultur med delaktighet där medarbetarna har roligt på jobbet och utvecklas samtidigt.

Två frågor som ständigt är aktuellt för dig inom servicedesk och support är:

  • Hur hittar vi anställda med rätt kompetens och motivation?
  • Hur bibehåller vi talanger inom supporten och kompetensutvecklar?

Under research inför årets Servicedesk Forum har vi pratat mer er proffs, om ert arbete och om er verksamhet, och fått veta hur krisen inneburit förändringar, i ledarskapet, rollen, hybridarbete och verksamheten. Vi vet också att många av er ställer om och digitaliserar verksamheten i ett snabbare tempo än någonsin tidigare. Det krävs både nya systemlösningar och migration av olika befintliga system som ska harmoniseras för att stödja era processer och rutiner. Men det är också viktigt att komma ihåg att det krävs samverkan mellan människor, teknik och processer för att skapa en framgångsrik servicedesk och support.

Missa inte möjligheten att under konferensen lyssna till de som i praktiken har börjat omvandlingen till att framtidssäkra sin servicedesk och support. Boka din plats på årets viktigaste event redan idag där du har möjlighet att umgås med kollegor i branschen, beslutsfattare och ledande experter.

Under två dagar får du ta del av ett fullspäckat program med bland annat inspirerande talare som:

  • Kija Monteil, Customer Service Manager, Fortum Sweden
  • Andreas Synning, Enhetschef IT-Support & Utbildning, Svenska Kyrkan
  • Rasmus Westberg, Team leader & Incident Manager, Fusion Support
  • Fredric Melchersson, Operations Manager, Aspia
  • Mille Beckman, Operativ Chef & Senior Rådgivare, GoToWork
  • Örjan Grinndal, VD och grundare, Inside Development

Konferensens moderator:

Frida Almgren, VD och grundare, Frida Almgren Communication

Konferensens första dag avslutas i vanlig ordning med nätverksmingel och prisutdelning till Årets Servicedesk, Årets Servicedeskchef och Årets Servicedeskmedarbetare. Varmt välkommen i maj!

NYHETER

servicedesk-awards

SERVICEDESK AWARDS

servicedeskawards_logo_2022

Servicedesk Awards hålls årligen i samband med konferensen Servicedesk forum. Pris delas ut till Årets Servicedesk, Årets Servicedeskchef och Årets Servicedeskmedarbetare. Nu kan du skicka in din nominering till servicedesk awards 2022!

Vinnare 2021

Årets Servicedesk 2021 – Fusion Support

Årets Servicedesk manager 2021 – Barbro Kenving Systembolaget

Årets Servicedeskmedarbetare 2021 – Nikki Classon Svenska Kyrkans Kanslistöd

Läs motiveringar och se tidigare vinnare här!

sponsorskap-utstallning

SPONSORSKAP & UTSTÄLLNING

Är du intresserad av sponsorskap/utställning på Servicedeskforum?
Här finns möjligheten att möta och nätverka med de mest initierade av servicedesk experterna i Norden.

För mer information, vänligen kontakta:
Roland Behrendt
roland.behrendt@insightevents.se
+46 70 862 73 80

utstallare-lista

GULDSPONSOR 2021


Atlassian unleashes the potential of every team. Our team collaboration and productivity software helps teams organize, discuss, and complete shared work. Teams at more than 159,000 customers, across large and small organizations – including General Motors, Walmart Labs, Bank of America Merrill Lynch, Lyft, Verizon, Spotify and NASA – use Atlassian’s project tracking, content creation and sharing, and service management products to work better together and deliver quality results on time. Learn more about our products, including Jira Software, Confluence, Trello, Bitbucket, Opsgenie, Jira Service Desk, and Jira Align at https://atlassian.com/.


SILVERSPONSORER 2021


Efecte är ett europeiskt SaaS-företag som är specialiserat på lösningar för tjänstehantering, självbetjäning, identitetshantering och åtkomststyrning. Vi erbjuder en samlad, användarcentrerad lösning som direkt ger våra kunder optimal produktivitet, tydlig rapportering och avkastning på investeringen. Vår programvara och våra tjänster tillhandahålls både på plats och i molnmiljöer. Efecte har verksamhet i Finland Sverige, Danmark och Tyskland och har för närvarande över 300 kunder i Europa.


microfocus

Micro Focus är en brittisk koncern som idag är en av världens största mjukvaruföretag med över 12 000 anställda som utvecklar och säljer mjukvara med en lösningsinriktad och innovativ portfölj. Micro Focus kundbas består av mer än 40 000 kunder världen över och inkluderar många framgångsrika företag inom både privat och offentlig sektor. Micro Focus har lång erfarenhet av utveckling inom IT Service Managementområdet både för produkter och inom implementation genom egna resurser och partners. Micro Focus och dess partnernätverk besitter lång erfarenhet inom sitt område med tex produktspecialister, projektledare, arkitekter och har genom åren ansvarat för många implementationer av stora, komplexa och värdeadderande projekt.


servicenow

ServiceNow (NYSE: NOW) is the fastest-growing enterprise cloud software company in the world above $1 billion. Founded in 2004 with the goal of making work easier for people, ServiceNow is making the world of work, work better for people. Our cloud-based platform and solutions deliver digital workflows that create great experiences and unlock productivity for more than 6,200 enterprise customers worldwide, including approximately 80% of the Fortune 500.


front_ai

Front AI – a forerunner in customer service automation – specializes in Conversational AI-based Service Bots that fluently understand natural language. The company provides cutting-edge solutions that help streamline customer service by automating customer queries as well as back-office routine work. Front AI’s Service Bots empower organizations to leverage high-quality automated customer self-service around the clock, fluently in all Nordic languages. The company operates in the Nordics, and its head office is located in Helsinki


boost_ai

Boost.ai specializes in enterprise-grade conversational artificial intelligence (AI). The world’s most user-friendly conversational AI platform, which is used by companies like Telenor and DNB, empowers enterprises to automate and scale customer service and internal support channels. Boost.ai is headquartered in Stavanger with satellite offices in Santa Monica (US), Oslo and Stockholm.


UTSTÄLLARE 2021

synerity

SYNERITY – ER PARTNER FÖR BÄTTRE SERVICE- & SUPPORTLÖSNINGAR

Vi på Synerity är 100% fokuserade på att hjälpa våra kunder med lösningar inom Enterprise Service Management, Automation & Integration samt End-user Experience Management.

Vi tror på fokus och erbjuder ett noggrant urval av lösningar kombinerat med vår lokala kompetens och omfattande tjänsteutbud. Bland vårt urval av lösningar finner ni bl.a. Cherwell Service Management, Freshdesk/Freshservice och Nexthink.


freshworks

Ge dina kunder och anställda upplevelsen de förtjänar!

Låt oss vara ärliga. De flesta hatar programvaran som de använder på jobbet. Ofta är denna klumpig, dyr, krånglig att installera och frustrerande att använda. Mängder av timmar läggs på att försöka anpassa lösningarna och i slutändan blir lösningen så komplex att verksamheten måste ha ett helt team med personal för att det ska fungera. Och att uppgradera lösningen – glöm det. Freshworks är övertygade om att din verksamhet förtjänar bättre programvara – programvara som är klar att använda direkt, lätt att installera och använda och som kräver minimalt med anpassningar. Du behöver heller inte tömma bankkontot. Idag ger över 40 000 företag och organisationer vår programvara förtroendet att driva sina verksamheter. Vi tror att detta bara är början…


program

PROGRAM

Vi presenterar stolt årets program!

talare

Vi presenterar stolt 2022 års talare!

Kija Monteil

Kija Monteil

Fortum Sweden

talare_servicedesk10

Örjan Grinndal

Vd och grundare av INSIDE Development

Andreas Synning

Andreas Synning

Svenska Kyrkan

Elin Trapp

Elin Trapp

LYKO

anmalan

ANMÄLAN

Anmälan för Servicedeskforum 2022 är öppen!

Gå vidare med knappen nedan.

Du kan också anmäla dig på info@insightevents.se eller ringa +46 (0)8 587 662 00

Vi är mån om allas säkerhet. och följer rekommendationerna. Covidvaccinbevis krävs för anmälan till fysiska och hybrida event och uppvisas vid registreringen dagen eventet äger rum. (Antigentest accepteras om medicinska skäl föreligger) läs mer om hur vi anpassar oss till de rådande förhållande och genomför trygga event här: Covid-19 information – Insight Events Sweden AB

PrislistaBoka t.o.m 11/3 Boka t.o.m 29/4Boka fr.o.m 30/4
Konferens9.990 kr11.990 kr12.990 kr