08:30Registrering och morgonkaffe
09:00Moderatorn öppnar konferensen

Frida Almgren är vd och grundare av Frida Almgren Communication – kommunikationskonsult och moderator med över 15 års erfarenhet av kommunikation, service och PR. Hon kommer närmast från rollen som kommunikationschef på Mastercard i Norden och Baltikum där hon också satt med i ledningsgruppen.
09:10SPECIELLT INBJUDEN
Building a Memorable Customer and Colleague Experience


Linda will tell stories to illustrate the connection between colleague engagement and customer experience. She will talk about the strategy at Virgin Atlantic to deliver ‘Brilliant Basics Magic Touches’ and what it took to deliver that. With the support of Sir Richard Branson, she revised the recruitment, training, promotion and performance management of 5,000 Cabin Crew that led to the highest recorded customer satisfaction scores. She will also talk about the London Olympic and Paralympic Games where 15,000 volunteers delivered outstanding levels of customer service.

Linda Moir, Former Head of Customer Service, Virgin Atlantic & Head of Events Services, London Olympic 2012
10:10Myter och sanningar om kunder, kundkontakt och kundservice

• Är kundservice en avdelning eller en inställning?
• Har kunden verkligen alltid rätt?
• Räcker det alltid med att lyssna på kunden?

Under presentationen går vi igenom några, ständigt återkommande, valda sanningar inom kundupplevelse och ser om det är föråldrade myter, eller faktiska sanningar.

Emma Lundgren, Customer Service Director, Euro Accident
11:00Förmiddagskaffe och nätverkande
11:40Hur kundservice påverkats av AI och digitaliseringen – vad kan automatiseras och när behövs medarbetaren i framtidens digitala kundmöte?

• Så når Skellefteå Kraft framtidens kundservice – praktiska tips och lärdomar
• Vikten av att nå och upprätthålla en personlig kundupplevelse samt överträffa kundernas ökade förväntningar
• Hur har vi lyckats bli energibranschens bästa kundservice i flera år

Angela Hägglund, kundservicechef AO Marknad, Kundutveckling, Skellefteå Kraft
12:30Lunch och nätverkande
13:40Mentimeter – Interaktiv Session
14:00Tillsammans mot framgång: Så leder du effektfullt i en föränderlig tid

Jeanette Sundberg, Head of Remote Service & Advice, Nordea
14:50Eftermiddagskaffe och nätverkande
15:30OBOS Medlemsservice – lärdomar från vår effektiviseringsresa och införande av AI

• Effektivisering
• Innovation
• Automatisering
• Framtidens Kundcenter

Kaja van der Schoor Brhane, Leder for Medlemsservice Norge, OBOS
Mitch Rijke, Solution Architect CRM & Power Platformt, OBOS
16:20Att knyta ihop kundupplevelsen med kundtjänst och övrig digital marknadsföring

• Arbeta tvärfunktionellt och knyta ihop organisation
• Öka kundnöjdheten genom en gemensam CRM strategi
• Viktigt med ansvarsfördelning och en effektiv digitaliseringsplan

Zacharias Elinder, CRM Strategist, CRM & Loyalty, Strawberry
17:00Moderatorn avrundar konferensens första dag
17:10-18:00Avslutande nätverksmingel
18:30Konferensmiddag
Fortsätt dialogen med konferensdeltagarna och knyt nya kontakter samtidigt som du njuter av god mat och dryck.

OBS! Bokas separat.

Vi reserverar oss för att middagen kan bli fullbokad.


08:30Morgonkaffe och nätverkande
09:00Moderatorer inleder konferensens andra dag
SPÅRVAL
Välj vilket spår du vill fördjupa dig inom
09:10SPÅR A: AI – HANDLINGSBARA INSIKTER

AI som stärker det mänskliga mötet – inte ersätter det

Dagens kunder ställer höga krav på hur de blir bemötta, genom vilka kanaler de interagerar samt vid vilka tidpunkter de önskar få sina ärenden hanterade. Kundservice är den funktion som:

• Har flest kundkontakter
• Har djupast förståelse för kundernas behov och beteenden
• Kundinteraktioner genererar stora mängder data dagligen

Genom att använda artificiell intelligens (AI) för att analysera denna data kan organisationer:
• Förbättra resursallokering och öka lösningsgraden
• Minska handläggningstider och ge effektivare stöd till medarbetare
• Få en djupare och mer nyanserad förståelse för kundernas behov och preferenser
09:10SPÅR B: FRAMTIDENS VÄRDESKAPANDE KUNDSERVICE

De hetaste trenderna att ha koll på inför 2026


Kundservicebranschen står inför en spännande och kraftfull förändringsresa. Vi ser nya möjligheter växa fram – möjligheter som omformar hur företag bygger relationer, kommunicerar och skapar värde i varje kundmöte. För att inte bara hänga med, utan leda utvecklingen, behöver företag omfamna ny teknik och tänka nytt kring sina strategier. Det handlar inte längre bara om att möta förväntningar – utan om att överträffa dem och skapa kundupplevelser som verkligen gör skillnad.

Trender som vi kommer ta upp och diskutera tillsammans under denna fördjupning är till exempel:

• Hyper-personalisering
• AI-driven support
• Proaktiv kundservice
• Självbetjäningsverktyg
• RPA-trender: vad händer härnäst inom automatisering?
10:10Förmiddagskaffe med nätverkande
10:50Ledarskap, teamengagemang samt kund- och affärsnytta – lärdomar från vårt servicekoncept Lätt&Rätt service

• Utvecklingen av vårt servicekoncept i praktiken - framgångar och lärdomar när LKFs kundcenter utvecklas från växel till värdecenter
• AI för att analysera orsakerna till att kontakta LKF och hur vi agerar på insikterna
• Framtida planer och investeringar för ökad kundnöjdhet som kan kopplas till konceptet

Hannah Billberg, Customer Center Manager, Lunds Kommuns Fastighets AB (LKF)
11:30Sollentunas resa mot en modern proaktiv kundservice

• Vad är viktigt att tänka på i en tidig fas om man vill inleda arbetet att förändra?
• Syftet och bakgrunden till att fortsätta utvecklas
• Fallgropar, möjligheter och hot

Erik Ferenius, kontaktcenterchef, Sollentuna kommun
André Hagberg, konsult kundservice, Agima
12:20Lunch med nätverkande
13:30PANELDISKUSSION
Vad händer egentligen med telefonen?


AI öppnar upp en hel värld av nya möjligheter – snabbare svar, bättre träffsäkerhet, smartare flöden. smartare flöden men hur ser framtiden ut för telefonen som supportkanal?

• Kommer telefonen fortsätta vara en självklar del av vår supportmix?
• Eller ser vi ett skifte mot helt nya, kanske mer hybrida lösningar?
• Och om vi skulle fasa ut telefonen – hur säkerställer vi samma nivå av mänsklig närvaro och trygghet?

Paneldeltagare uppdateras löpande
14:10Eftermiddagskaffe med nätverkande
14:40Empati är en god affär – och en strategi som bygger hållbart värde för alla parter

• Vad avslöjar Kundempati Index 100 000 intervjuer om 100 ledande företag?
• Vad gör vinnarna i Empati Grand Prix till mer kundempatiska och framgångsrika?
• 12 Gyllene Regler som skapar äkta kundvärde och en empatisk varumärkesupplevelse

Michael Dahl, författare, inspiratör, strategikonsult och grundare av Empatiinitiativet
15:30Moderatorn avslutar konferensen

Vi reserverar oss för eventuella programändringar