09:00Registrering och morgonkaffe
09:30Moderator öppnar och inleder konferensen
09:40AI och kundupplevelse – går det att förena?

• Hur balansera kundupplevelsen/kundnöjdhet mot effektivitet/ekonomi
• Vad vill dagens kunder ha och vilka krav kommer de ha i framtiden?
• Viktigt att inte glömma bort den mänskliga faktorn

Johan Parmler, VD, Svenskt Kvalitetsindex
10:10PRAKTIKFALL
Att knyta ihop kundupplevelsen med kundtjänst och övrig digital marknadsföring


• Arbeta tvärfunktionellt och knyta ihop organisation
• Öka kundnöjdheten genom en gemensam CRM-strategi
• Viktigt med ansvarsfördelning och en effektiv digitaliseringsplan

Zacharias Elinder, CRM Strategist, CRM & Loyalty, Strawberry
10:50Förmiddagskaffe och nätverkande
11:20PRAKTIKFALL
Hur kunddialogen ger oss förutsättningar att arbeta hållbart


• Det ligger mer bakom än ett brinnande engagemang
• Nyttja organisationens kompetens för att lösa kundens problem
• Hur jag blev ”Sveriges mest engagerande kundservicemedarbetare”

Amanda Rosén, kundservice, Riksbyggen
12:00Lunch och nätverkande
13:20PANELDISKUSSION
Framtiden med AI, GPT och Chatbot – i kundservice


Paneldeltagare:
Alexander Axelsson, Head of Customer Service, Bygghemma
Fler paneldeltagare presenteras inom kort
14:00PRAKTIKFALL
Framtidssäkra kundservice


• Hur digitalisering påverkar framtidens kundservice och kundupplevelsen
• Att stötta merförsäljning och generera nya affärer via sales leads
• Möjliggör en bättre kundupplevelse genom en högre grad av proaktivitet i olika kontaktytor

Sofia Marklund, Customer Service Director, DHL Express
14:40The Latest Trends to Create the Absolute Best Customer Experience

David Scharfstein, affärsområdeschef, Brilliant Future
15:00Eftermiddagskaffe och nätverkande
15:30Från att leverera ett svar till att leverera en kundupplevelse

• Utveckling av kompetens och verktyg för framtidens kundservice
• Förankring av en kundcentrerad kultur internt
• Nuvarande utmaningar och strategier för framtiden

Valon Zejnullahu, kundservicechef, Trelleborgs Energi
16:10AI-teknologi som en del av företagets strategi

• Hur tar man nyttan från GPT och andra AI-teknologier vidare till hela organisationen genom samtalsanalys och vilka resultat kan man förvänta sig?
• Efter snart två år av förändringsresor och resultat från våra kunders resor med AI-insikter

Johan Wadenholt Vrethem, CEO, Voxo
16:30INTERAKTIV SESSION
Hur podcasten ”Fröken Kundservice Podcast” och andra sätt lyfter fram kundservice och kundservicemedarbetare i organisationen


• Frågor/ämnen att diskutera under nätverksmingel
• Hur synliggöra kunddialog och kundupplevelse

Leds av moderator tillsammans med Amanda Rosén
17:00Frågestund och summering av den första konferensdagen
17:10-18:00Nätverksmingel
18:30Konferensmiddag
Fortsätt dialogen med konferensdeltagarna och knyt nya kontakter samtidigt som du njuter av god mat och dryck.

OBS! Bokas separat.

Vi reserverar oss för att middagen kan bli fullbokad.


08:30Morgonkaffe
09:00Moderatorer inleder konferensens andra dag
09:10I digitaliseringens spår – glöm inte bort människan, medarbetaren och kunden

• Hur du möter dina kunder så de får wowservice oavsett kanal
• Hur ökas värdet på kundservice och medarbetarnas roll?
• Vilka är framtidens utmaningar och möjligheter på kundservice?

Emilie Loman, VD, Serviceproffsen Wowservice
09:50PRAKTIKFALL
Utökad målgrupp – kundservice som reaktiv eller proaktiv


• Agera för kunden skull på situationer som uppkommer eller kan uppkomma innan kunden vet om det
• Att proaktivt bygga en organisation med tydlig riktning och mål

Jennifer Ala Katara, Aftersales & Customer Care Manager, Care of Sweden
Karl Bülow, VD, Care of Sweden
10:30Förmiddagskaffe och nätverkande
11:10Effektiv kundupplevelse – att få med företagsledningen samt ha rätt ledarskap

• Bygga kultur och ledarskap för effektiv kundupplevelse
• Kundservice – en viktig del och verktyg för kundupplevelsen
• Framtidens kundupplevelse – hur fungerar den i en digitaliserad framtid?

Helén Rigamonti, CX-expert, föreläsare och författare
12:00Lunch och nätverkande
13:20PRAKTIKFALL
Så når Skellefteå Kraft framtidens kundservice


• Hur kundservice påverkats av AI och digitaliseringen
– vad kan automatiseras respektive när behövs medarbetaren i framtidens digitala kundmöte?
• Att nå och upprätthålla en personlig kundupplevelse samt överträffa kundernas ökade förväntningar
• Så har vi lyckats bli energibranschens bästa kundservice i flera år

Angela Hägglund, kundservicechef AO Marknad, Kundutveckling, Skellefteå Kraft
14:00PANELDISKUSSION
Hur får man med ledningen på ett förändringsarbete?


Karl Bülow, VD, Care of Sweden
André Hagberg, konsult kundservice, Agima
Fler paneldeltagare presenteras inom kort
14:30Eftermiddagskaffe och nätverkande
15:00PRAKTIKFALL
Att inleda en förändringsresa – Sollentunas resa mot framtidens kundservice


• Vad är viktigt att tänka på i en tidig fas om man vill inleda arbetet att förändra?
• Syftet och bakgrunden till att fortsätta utvecklas
• Fallgropar, möjligheter och hot

Erik Ferenius, kontaktcenterchef, Sollentuna kommun
André Hagberg, konsult kundservice, Agima
15:40INTERAKTIV FRÅGESTUND OCH DISKUSSION
Hur skapar vi framtidens kundservice – utmaningar och möjligheter


• Vilka är dina största utmaningar inom kundservice i det dagliga arbetet?
• Vilka kompetenser kommer att vara viktiga i framtidens support?
• Hur förbereder du dig för framtidens support?
16:00Konferensen summersas och avslutas