Lediga jobb

Inga lediga jobb just nu

Project Coordinator (TJÄNSTEN ÄR NU TILLSATT)

Insight Events Sweden söker dig som redan har erfarenhet eller har stor fallenhet för Coordination Management. Det perfekta jobbet för dig som brinner för service management och administration.

Att vara Project Coordinator innebär att du bör vara van att hantera administration, många system, snabbt kan lyfta blicken, är noggrann med detaljer och kan växla mellan flera olika uppgifter i stundvis högt tempo. Vidare är du givetvis extremt serviceminded och sätter kunden, såväl de interna och externa i första rummet.

Som Project Coordinator har du övergripande operativt ansvar för dina projekt och områden, och jobbar som navet i koordinationen. Du jobbar tätt ihop med företagets olika team. Vidare har du kontroll över all logistik och samordning i eventkedjan vilket bland annat inkluderar:

Koordinering & kommunikation

Koordinera talare och annat praktiskt kring föreläsningarna i samband med våra events – konferenser och kurser, tex skicka talarbekräftelser, lokalbesked, boka resor osv.
Stödja sponsorer och utställare vid behov
Koordinera våra deltagare med praktisk information inför, under och efter våra konferenser och kurser
Koordinera digitalt och assistera digitala sändningar/event och dess projektplan

Säkerställa högkvalitativ leverans av våra event

Administrera teknik och samordning kring föreläsningar och aktiviteter
Beställning av Signage och branding i samråd med marknads- och säljavdelningen
Uppföljning med kunder och talare efter avslutade projekt, som tex skicka utvärderingar, sammanställa dessa och dokumentera internt för utveckling framåt

Förvalta & utveckla

Planera resurserna inom projektet
Kostnadskontroll och budget

Vem söker vi? Färdigheter!

  • Du är verbal och talar och skriver flytande svenska och engelska på en professionell nivå
  • Att jobba med system och hantera det digitala är naturligt för dig
  • Det är en fördel om du har erfarenhet av Coordination Management i en kommersiell miljö, B2B liksom att hantera externa leverantörer.
  • Du är van eller har fallenhet att arbeta med budgetar och kostnadsuppföljning
  • Du är mycket strukturerad med utpräglat starka organisatoriska färdigheter. Du har god framförhållning, är driven, ansvarstagande och uppmärksammar varje minsta detalj
  • Du är bra på att hantera människor och har en utpräglad känsla för service
  • Du är van att arbeta i högt tempo och kan hantera många parallella uppgifter
  • Du har självklart goda kunskaper i Office paketet och håller dig uppdaterad inom området, och digitalt.

Om Insight Events: Vi genomför årligen närmare 70 konferenser och kurser inom en rad olika sektorer. Våra tusentals deltagare är beslutsfattare från både näringslivet och den offentliga sektorn. Vi ser ljust på framtiden och är ett företag i tillväxt. Företaget ingår i den franska koncernen Comexposium vilket ger en internationell känsla och en bra finansiell grund att stå på. På Insight Events ryms många roller! Bland annat databasadministratörer, projektledare, säljare, projektkoordinatorer, marknadsförare m.fl. Tillsammans jobbar vi mot samma mål: Att skapa, organisera och utföra de bästa mässorna, konferenserna och kurserna för våra kunder.

Vi är drivna, ambitiösa och gillar högt tempo, är du också det – rekommenderar vi dig att söka tjänsten!

Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler mitt på Fridhemsplan nära alla kommunikationer och bekvämligheter

Rollen är på heltid.

Tjänsten kommer tillsättas då fort vi hittar rätt kandidat. Urvalsprocessen och intervjuer sker löpande!

Mejla cv och personligt brev till Josefine.lindblad@insightevents.se

Web Manager? (TJÄNSTEN ÄR NU TILLSATT)

Vi söker en nyfiken, lösningsorienterad, kunnig och framåtsträvande kollega som kan axla rollen som Web Manager då vår tidigare Web Manager inom kort slutar efter många år

OM JOBBET

Som Web Manager på Insight Events Sweden är du högst ansvarig för vår digitala närvaro på nätet. Du ser till att hela kedjan, från kontakt med webbhotell till färdig webbsida, fungerar och presenterar våra produkter på bästa sätt. Arbetet omfattar insightevents.se och ett antal andra kampanjsidor kopplade till våra event.

Då du har helhetsansvaret för webben är det viktigt att du har en genuint teknisk sida och inte är rädd för att hitta och implementera nya funktioner, samt att du också har ett stort intresse för marknadsföring och design.

Utöver webben blir du en viktig del i marknadsteamet och deltar i framtagandet av strategier och marknadskampanjer. I tjänsten ingår även arbete med grafisk design, främst för att anpassa bild och video för webb, men även att vid behov agera som företagets in-house resurs vid mindre grafiska produktioner.

KRAV

Du har mycket god vana av att arbeta i WordPress, både den tekniska sidan men även det dagliga redaktionella arbetet
Du har koll på SEO och är bekväm i Google Analytics och liknande analysverktyg för webben
Du besitter grundläggande kunskaper inom HTML och CSS för att kunna detaljanpassa sidor efter behov
Du har den tekniska kunskap som krävs för att genomföra uppdateringar, hålla kontakt med webbhotell och kunna felsöka vid eventuella driftstörningar m.m.
Du följer trender inom web och digital marknadsföring och implementerar förbättringar löpande
Du är van att sätta samt följa upp egna mål och KPIer för webb
Du har jobbat med grafisk design och känner dig hemma i Adobe Creative Suite, särskilt InDesign och Photoshop
Du har ett väl utvecklat språk och har inga bekymmer med att formulera dig skriftligt på både svenska och engelska.

MERITERANDE

Erfarenhet och intresse av film, foto och videoredigering
Erfarenhet av Google ads och digital marknadsföring
Erfarenhet av marknadsföring i sociala kanaler (LinkedIn, Facebook, Twitter)
Har arbetat i event eller utbildningsbranschen tidigare
Erfarenhet av B2B och digitala köpresor

DIN PROFIL

Du har antagligen jobbat med webb och marknadsfrågor i minst 2 år
Du har en relevant eftergymnasial utbildning eller har tillgodosett dig motsvarande kunskaper i din karriär
Du är nyfiken och prestigelös och gillar ett snabbt tempo med stor variation i arbetsuppgifter
Du är en klurig problemlösare som älskar nya utmaningar
Du trivs med att jobba självständigt och ta ansvar för ditt arbetsområde men har heller inga problem att vara del i ett team och hoppa in när hjälp behövs
Du tar ansvar för och driver gärna projekt både självständigt och i grupp

Är du sugen på att vara med på vår utvecklingsresa och känner igen dig i ovan beskrivning, sök med ansökan och CV snarast!

Projektledare/Utbildningsproducent (TJÄNSTEN ÄR NU TILLSATT)

Kommersiellt vass, god förmåga till innehållsskapande och grym på research?

Insight Event Sweden gör årligen ett 80 tal event inom svenskt och nordiskt näringsliv och erbjuder affärsinriktad utbildning och event via främst konferenser, kurser och seminarier under en rad starka varumärken med tusentals nöjda och lojala kunder. Inom företaget ryms många roller och arbetsuppgifter. Det vi har gemensamt är att vi är drivna, ambitiösa och strävar mot samma mål- att organisera och skapa de bästa mässorna, konferenserna och kurserna för våra kunder

Du har mest troligen erfarenhet av rollen eller av liknande branscher och roller och vet därför att du:

Förutom att vara ambitiös också tänker stort och logiskt
Stimuleras av stora kontaktnät
Har förmåga att lyssna och analysera komplex information för att se faktiska och framtida behov.
Är nyfiken av utveckling och troligen mycket intresserad av samhällsbevakning
Är affärs- och mycket kvalitetsdriven vad gäller innehåll

Som projektledare har du uppgiften att skapa nischade konferenser och kurser för det privata näringslivet, t ex finans och försäkring, varför vi ser det som en fördel om du intresserar dig och har förståelse för området! Som projektledare blir du ansvarig för hela idéen till genomförandet av eventet. Detta innebär att identifiera kommersiellt gångbara ämnen och ta fram programinnehåll som bygger på genomgripande kvalitativ och kvantitativ research från olika målgrupper samt att kontakta och nätverka med branschexperter och anlita föreläsare. För att garantera att den information vi tillhandahåller håller högsta klass, jobbar du nära målgrupperna och har daglig kontakt med olika branscher för att läsa av trender och förändringar på marknaden. Du skapar nätverk och kontakter inom ditt affärsområde och samarbetar med särskilt initierade experter inom olika områden för att tillsammans med dem värdera potentialen av det material du får fram via din research.

Du har eftergymnasial utbildning från t ex högskola, universitet eller YH – gärna inom ekonomi, journalistik, utbildning eller samhällsvetenskap

Som projektledare hos oss är du del av ett större team vilka bland andra innefattar marknadsförare, säljare och administratör, men du jobbar till stor del självständigt .Tempot är tidvis högt varför vi hoppas på att du är en person som är engagerad och drivs av energi och höga mål. Förmåga att snabbt sätta sig in i olika områden kommer ge dig en stor fördel, liksom att du med lätthet kan sortera och strukturera arbete för att få fram relevant och kommersiellt content till produkterna.

I rollen ingår potentiellt framtida ledaransvar.

Du talar och skriver engelska flytande och har goda datakunskaper i program som word och excel.

Tycker du att det låter intressant eller har du frågor? Mejla cv och kontaktuppgifter direkt! Josefine.Lindblad@insightevents.se

[/fusion_toggle][fusion_toggle title=”Vi söker en UTBILDNINGSPRODUCENT som kompletterar vårt härliga team (TJÄNSTEN ÄR NU TILLSATT)” open=”no” class=”” id=””]

Du som är inom branschen vet med största sannolikhet redan att vi kastat loss och numera heter Insight Events Sweden. Det har nämligen hunnit gå mer än 3 år nu. Vi gör årligen hundratals event inom svenskt och nordiskt näringsliv och erbjuder affärsinriktad utbildning och events under en rad starka varumärken med tusentals nöjda och lojala kunder inom både privat och offentlig verksamhet. Inom företaget ryms många roller och arbetsuppgifter. Det vi har gemensamt är att vi är drivna, ambitiösa och strävar mot samma mål- att organisera och skapa de bästa mässorna, konferenserna och kurserna för våra kunder.

Du kommer trivas hos som utbildningsproducent om du:
Förutom att vara ambitiös tänker stort och logiskt och stimuleras av stora kontaktnät, har förmåga att lyssna och analysera komplex information för att se faktiska och framtida behov och engagera ledande personer i olika organisationer.

Rollen:
Som producent har du uppgiften att skapa nischade konferenser och kurser för det privata näringslivet, främst inom finans och försäkring, varför vi ser det som ett måste att du intresserar dig och har förståelse för området! Att ämnesgenerera nya idéer, genom grundlig research, som senare blir en kurs eller konferens är en stor del av din roll.

Som producent blir du ansvarig för hela idén till genomförandet av eventet. Förutom att identifiera kommersiellt gångbara ämnen och ta fram programinnehåll som bygger på genomgripande kvalitativ och kvantitativ research från olika målgrupper, ingår också att skapa content för sociala medier samt att kontakta och nätverka med branschexperter och anlita föreläsare.

För att garantera att den information vi tillhandahåller håller högsta klass jobbar du nära målgrupperna och har daglig kontakt med olika branscher för att läsa av trender och förändringar på marknaden. Du skapar nätverk och kontakter inom ditt affärsområde och samarbetar med särskilt initierade experter inom olika områden för att tillsammans med dem värdera potentialen av det material du får fram via din research.

Du har eftergymnasial utbildning från t ex högskola, universitet eller YH – företrädesvis inom ekonomi eller samhällsvetenskapliga områden

Som producent hos oss är du del av ett större team vilka bland andra innefattar marknadsförare, säljare och administratör, men du jobbar till stor del självständigt. Tempot är tidvis högt varför vi hoppas på att du är en person som är engagerad och drivs av energi och höga mål.
Förmåga att snabbt sätta dig in i olika områden kommer ge dig en stor fördel, liksom att du med lätthet kan sortera och strukturera arbete för att få fram relevant och kommersiellt content till produkterna och för de olika kanalerna.

Du gillar att uttrycka dig och talar och skriver svenska och engelska flytande och har goda kunskaper i Office-paketet.

Vi sitter i ljusa lokaler mitt på Fridhemsplan med nära till allt. Givetvis har vi kollektivavtal och andra förmåner.

Databasadministratör/Kundregisterhanterare (TJÄNSTEN ÄR NU TILLSATT)

Insight Events Sweden AB behöver förstärkning till databasen! De nya GDPR reglerna innebär delvis nya rutiner i och med utökat integritetsskydd för personuppgifter, vilket gör att vi söker dig som är:

Noggrann, effektiv och som har lätt att sätta dig in i system. Du kanske studerar på universitetet eller söker det perfekta ingångsjobbet åren efter examen?

Som databasadministratör är ditt uppdrag att ta hand om och vårda företagets marknadsdatabas som dels består av tusentals befintliga kunder och dels blivande kontakter. Ditt jobb innebär att du dels stämmer av vår befintliga kunddatabas samt får den att växa genom att bygga nya kontakt och företagsuppgifter med deras samtycke. Detta görs bland annat via mail och telefon. I tillägg kan andra uppgifter tillkomma i rollen, såsom att tex registrera våra eventdeltagare

Då vi i första hand arbetar med CRM och Direktmarknadsföring för att marknadsföra våra konferenser och kurser är databasen Insight Events hjärta och grunden till företagets framgång.

Om Insight Events: Vi genomför årligen närmare 100 konferenser och kurser inom en rad olika sektorer. Våra tusentals deltagare är beslutsfattare från både näringslivet och den offentliga sektorn. Vi ser ljust på framtiden och är ett företag i tillväxt. Företaget ingår i den franska koncernen Comexposium vilket ger en internationell känsla och en bra finansiell grund att stå på. På Insight Events ryms många roller! Bland annat databasadministratörer, projektledare, säljare, projektkoordinatorer, marknadsförare m.fl. Tillsammans jobbar vi mot samma mål: Att skapa, organisera och utföra de bästa mässorna, konferenserna och kurserna för våra kunder.

Vi är drivna, ambitiösa och gillar högt tempo, är du också det – rekommenderar vi dig att söka tjänsten!

Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler mitt på Fridhemsplan!

Project coordinator (TJÄNSTEN ÄR NU TILLSATT)

Insight Events Sweden söker dig som redan har erfarenhet eller har stor fallenhet för Coordination Management. Det perfekta jobbet för dig som vill få chansen inom service management och administration.

Att vara Project coordinator innebär att du bör vara van att hantera administration, många system, snabbt kan lyfta blicken, är noggrann med detaljer och kan växla mellan flera olika uppgifter i stundvis högt tempo. Vidare är du givetvis extremt serviceminded och sätter kunden, såväl de interna och externa i första rummet.

Som Coordinator har du övergripande operativt ansvar för dina projekt och områden och kontroll över all logistik och samordning i eventkedjan vilket bland annat inkluderar:

Koordinering & kommunikation
– Koordinera talare och annat praktiskt kring föreläsningarna i samband med våra events – konferenser och kurser, tex skicka talarbekräftelser, lokalbesked, boka resor osv.
– Stödja sponsorer och utställare
– Koordinera våra deltagare

Säkerställa högkvalitativ leverans av våra event
– Tillgodose sponsorers och utställares önskemål
– Administrera teknik och samordning kring föreläsningar och aktiviteter
– Beställning av Signage och branding i samråd med marknadsavdelningen
– Uppföljning med kunder och talare efter avslutade projekt, som tex skicka utvärderingar, sammanställa dessa och dokumentera internt för utveckling framåt

Förvalta & utveckla
– Planera resurserna inom projektet
– Kostnadskontroll och budget

Vem söker vi? Färdigheter!
– Du är verbal och talar och skriver flytande svenska och engelska på en professionell nivå
– Det är en fördel om du har erfarenhet av Coordination Management i en kommersiell miljö, B2B liksom att hantera externa leverantörer.
– Du är van eller har fallenhet att arbeta med budgetar och kostnadsuppföljning
– Du är mycket strukturerad med utpräglat starka organisatoriska färdigheter. Du har god framförhållning, är driven, ansvarstagande och uppmärksammar varje minsta detalj
– Du är duktig på att hantera människor och har en utpräglad känsla för service
– Du är van att arbeta i högt tempo och kan hantera många parallella uppgifter
– Du har självklart goda kunskaper i Office paketet och håller dig uppdaterad inom området

Om Insight Events: Vi genomför årligen närmare 100 konferenser och kurser inom en rad olika sektorer. Våra tusentals deltagare är beslutsfattare från både näringslivet och den offentliga sektorn. Vi ser ljust på framtiden och är ett företag i tillväxt. Företaget ingår i den franska koncernen Comexposium vilket ger en internationell känsla och en bra finansiell grund att stå på. På Insight Events ryms många roller! Bland annat databasadministratörer, projektledare, säljare, projektkoordinatorer, marknadsförare m.fl. Tillsammans jobbar vi mot samma mål: Att skapa, organisera och utföra de bästa mässorna, konferenserna och kurserna för våra kunder.

Vi är drivna, ambitiösa och gillar högt tempo, är du också det – rekommenderar vi dig att söka tjänsten!

Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler mitt på Fridhemsplan nära alla kommunikationer och bekvämligheter

Rollen är på heltid, deltid, visstidsanställning eller projektanställning

Vill du jobba hos oss? Skicka gärna en spontanansökan.

Hos oss arbetar bland annat projektledare, säljare, projektkoordinatorer, marknadsförare tillsammans mot samma mål. Att skapa, organisera och skapa de bästa mässorna, konferenserna och kurserna för våra kunder. Är du driven, ambitiös och gillar högt tempo är du välkommen att kontakta oss!

Insight Events Sweden AB (tidigare Informa IBC Sweden) startade sin verksamhet 1994 och genomför årligen aktuella mässor, konferenser, kurser och utbildningar på den svenska marknaden. Våra tusentals deltagare är beslutsfattare från både privata näringslivet och offentlig sektor. I oktober 2015 ändrade vi företagsstruktur och vårt nya namn är Insight Events Sweden, ett företagsnamn som bättre speglar våra tjänster och produkter. Förändringen har gjort det möjligt för oss att ytterliga fördjupa vårt kundfokus genom ökad flexibilitet och modernitet. Genom produkter erbjuder vi våra kunder nya insikter och kunskap kombinerat med forum för ömsesidigt utbyte och nätverkande.

Insight Events Sweden

Kontakta oss gärna för mer information om våra event